اخبار قوه قضاییهویژه

محمد مصدق کهنمویی: از ۲۴ فروردین برنامه تحولی کاملا متفاوتی رونمایی و اجرا می‌شود

وکلاپرس – محمد مصدق ، معاون اول قوه قضاییه، درباره رونمایی برنامه جدید قوه قضاییه وعده داد برنامه‌ای که روز ۲۴ فروردین رونمایی می‌شود دارای وجوه کاملاً متفاوتی خواهد بود.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصدق، در جلسه شورای مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور که روز یکشنبه در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان برگزار شد، با تبریک ماه مبارک رمضان و ابراز امیدواری برای بهره‌مندی از برکات این ماه افزود: در بیش از ۹۵ درصد پرونده های قضایی نظریات پزشکی قانونی بدون تغییر، مبنای صدور حکم قرار می گیرد. که این امر نشان از اهمیت قابل توجه سازمان و نظرات کارشناسی آن در تعیین تکلیف پرونده‌های قضایی دارد.

بیشتر بخوانید:

حجت الاسلام مصدق، معاون اول قوه قضاییه، در این جلسه گفت: قوه قضاییه در سال جاری برنامه تحولی کاملا متفاوتی را برای کل مجموعه و سازمان‌های تابعه ارائه می‌کند که برنامه‌ای کاملا عملیاتی و اجرایی است.

وی افزود: این برنامه به همت معاونت اول و معاونت راهبردی قوه قضاییه تهیه و تدوین شده که در روز ۲۴ فروردین ماه رونمایی و به اجرا گذاشته می‌شود.

برنامه تحولی دارای بازه سه ماهه تا یک ساله است

به گفته معاون اول قوه قضاییه، رویکرد این برنامه عملیاتی و مسئولیت اجرای آن با رییس هر مجموعه است که عملکرد هر دستگاه به صورت دوره‌ای (سه ماهه، شش ماهه، نه ماهه و یک ساله) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا هر گونه مانع و مشکل احتمالی در مسیر تحقق برنامه مرتفع شود.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در قوه قضاییه طی دوره‌های مختلف، افزود: با وجود تمام اقدامات متاسفانه هنوز به جایگاه مناسب و نقطه مطلوب نرسیده‌ایم که امیدواریم با اجرای این برنامه تحولی جدید بتوانیم بعد از شش ماه از اجرای برنامه گزارش خوبی از وضعیت دادگستری‌ها به معنای عام ارائه دهیم.

منبع: سازمان پزشکی قانونی کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا