اخبارویژه

محسنی اژه‌ای: وکلا در اخذ حق‌الوکاله به شرایط مردم بیشتر توجه کنند

وکلاپرس ـ رئیس قوه قضائیه در گفت و گویی تلویزیونی از شرایط سخت اقتصادی مردم سخن گفت و به وکلا توصیه کرد در اخذ حق الوکاله از موکلین به شرایط مردم بیشتر توجه کنند.

به گزارش وکلاپرس، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای روز گذشته در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی از شبکه یک سیما حضور یافت و ضمن ارائه گزارشی از عملکرد قوه قضائیه طی ماه‌های گذشته و ارائه برنامه‌های آتی، به برخی مشکلات قوه قضائیه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

محسنی اژه‌ای در بخشی از سخنان خود خطاب به مردم گفت: مردم باید به موضوع قراردادها و وکالت نامه‌ها بیشتر توجه کنند. بخشی از اقشار مردم در شرایط سختی هستند. اگر وکیل یک مبلغی را می‌گرفت امروز به شرایط مردم توجه بیشتری کند. اگر دستگاه‌ها هم به برخی امور بیشتر توجه کنند، سرریز مشکلات کمتر به قوه قضاییه می‌آید.

وی با بیان اینکه “تا جایی که ممکن است، اگر ضرورت ندارد، فرد زندان نرود”، گفت: باید تا جایی که ممکن است از مجازات‌های جایگزین استفاده کنیم یا اگر فرد حکم هم گرفته است از پابند برای او استفاده شود. البته هنوز زیرساخت لازم برای پابند الکترونیک وجود ندارد ولی در حال تلاشیم. فقط مجرمان خطرناک و کسانی که آرامش و امنیت مردم را برهم می‌زنند باید در زندان باشند، زیرا عاملان برخی ناهنجاری‌ها و شرارت‌ها جایشان در زندان است ولی فردی که ضرورت زندانی کردن او وجود ندارد به زندان نرود. باید به کسی که فاسد و خائن نیست اما زمین خورده، کمک کنیم تا زندان نرود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا