اخبار قوه قضاییهویژه

محسنی‌اژه‌ای : اگر واقعا ابهامی وجود دارد، همین امروز متن استفساریه از قانون تسهیل را تهیه کنید

وکلاپرس- رئیس قوه قضائیه در نشست امروز شورای عالی قوه قضائیه به حواشی نتایج آزمون فوق العاده مرکز وکلای قوه قضائیه واکنش نشان داد و درباره استفساریه پیرامون قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت.

به گزارش وکلاپرس حجت الاسلام محسنی اژه ای در خصوص نتایج آزمون فوق العاده مرکز وکلای قوه قضائبه که امروز و بر اساس نمره خام اعلام شد گفت: اگر واقعا ابهامی وجود دارد آن را تفسیر کنید.

 سخنان امروز رئیس قوه قضائیه را در انتهای مطلب ببینید

بیشتر بخوانید:

طبق ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند، به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوط معرفی می‌گردند.

در این راستا ۱۶۵ نماینده مجس در بیانیه ای اعلام کردند: با توجه به ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار و مشروح مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی پذیرفته شدگان آزمون کارآموزی وکالت باید بر مبنای نمرات تراز طی مراحل مقتضی صدور مجوز مربوطه معرفی گردند.

پس از آن روسای کمیسیون های سه گانه اصل ۹۰ قانون اساسی، جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و قضایی و حقوقی مجلس در نامه ای به سازمان سنجش بر «میانگین وزنی نمرات تراز شده» به عنوان معیار پذیرش داوطلبان در آزمون وکالت، سردفتری وکارشناسی رسمی تاکید کردند.

در همین راستا معاون اول قوه قضائیه در گفت و گو با صدا و سیما از ابهام در ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوز ها سخن گفته بود و اعلام کرده بود:  این قانون دارای ابهام است و اگر قرار است برداشتی از این قانون شود، برداشت نمره ارجح است تا تراز.

سر انجام رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در ابتدای هفته جاری از اعلام نتایج آزمون فوق العاده وکالت در روز دوشنبه پیش رو و بر اساس معیار نمره خام خبر داد و علت تاخیر در اعلام نتایج این آزمون را  تسری قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۲۴/۱۲/۱۴۰۰ به آزمون فوق العاده برگزار شده توسط مرکز دانست.

شایان ذکر است پیش از این نیز سخنگوی قوه قضائیه در آخرین نشت خبری خود از اخذ “استفساریه” از مجلس درباره نحوه محاسبه “امتیاز” در آزمون وکالت خبر داده بود اما با این وجود نتایج آزمون فوق العاده مرکز وکلای قوه قضائبه امروز و بر اساس نمره خام در سایت دانشگاه آزاد منتشر شد.

سخنان کامل رئیس قوه قضائیه را در خصوص آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه را در ادامه ببینیند:

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام
    جناب رئیس محترم قوه قضاییه
    ضمن قدردانی از بیانات ضبط شده ، جهت تسکین آلام شرکت کنندگان لطف فرموده نتایج لغو و بعد از اعلام استفساریه اعلام نتایج گردد نه اینکه ضمن اطلاع ، نوشدارو بعد از مرگ سهراب باشد.
    خاطر نشان می گردد که زندگی جوانان بر لبه تیغ است هر آن احتمال سقوط است

  2. اصلا ملاک نه نمره خام و نه ترازه، ملاک فقط اینه که ۱۰۵۰۰ نفر از بین ۷۵۰۰۰ شرکت کننده قبول و پذیرفته بشن، چون قانون و ملاک همینه و قرار هم این بوده. همچنین که سالهای قبل ۷۰۰۰ نفر گرفتید. لطفا تموم کنید این بهانه های واهی رو. ۱۰۵۰۰ نفر بگیرید جوانها مردن تموم شدن دیگه..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا