اخبار کانون هاویژه

لغو انتخابات آنلاین کانون وکلای فارس

وکلاپرس ـ انتخابات آنلاین در کانون وکلای فارس ، کهگیلویه و بویراحمد که پیشتر از سوی هیأت نظارت بر انتخابات این نهاد وعده داده شده بود ،‌ با تصویب مجدد همین هیأت لغو گردید.

به گزارش وکلاپرس، کمتر از یک ماه از انتشار خبر برگزاری انتخابات آنلاین در کانون وکلای فارس ، هیأت نظارت بر سی و دومین انتخابات کانون وکلای مذکور خبر از عدم امکان برگزاری چنین انتخاباتی داده است.

‌نیمه ماه گذشته ( ۱۵ تیر ۹۹ ) کانون وکلای فارس ، کهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه ای با اعلام این که با توجه به شیوع ویوس کرونا امکان برگزاری انتخابات حضوری مهیا نیست، خبر از برگزاری آنلاین این انتخابات داد.

خبر مذکور به سرعت با استقبال وکلای سراسر کشور روبرو شد؛ تا جایی که برخی این اقدام کانون فارس را نوعی خط شکنی در عرصه بروز شدن کانون های وکلای دادگستری در کشور تلقی کردند.

در بخشی از آن اطلاعیه آمده بود:

نظربه این که پیش بینی شرایط موجود اصل زمان انتخابات حضوری را در پرده ابهام قرارداده و ازطرفی برگزاری انتخابات به هرشکل ممکن ضرورتی اجتناب ناپذیراست و یکی ازگزینه های ممکن و کم خطر برای برگزاری انتخابات شیوه غیرحضوری و الکترونیکی است… نهایتاً هیأت نظارت ضمن موافقت متفق با کلیات برگزاری آنلاین انتخابات دوره سی ودوم  هیأت مدیره مقررداشت :

مراتب تأیید امنیت نرم افزار پیشنهادی ازپلیس فتا و قابلیت های فنی آن ازکانون کارشناسان رسمی دادگستری استعلام و همچنین نظریه مشورتی اسکودا در این خصوص اخذ و سپس نسبت به تعیین تاریخ انتخابات وآگهی برگزاری اقدام شود.

بیشتر بخوانید: کانون وکلای فارس ؛ اولین برگزار کننده انتخابات آنلاین

لغو انتخابات آنلاین کانون وکلای فارس

حال هیأت نظارت بر انتخابات کانون منطقه فارس در اطلاعیه جدیدی امکان برگزاری انتخابات آنلاین را منتفی دانسته و نسبت به برگزاری انتخابات به شیوه مرسوم و سنتی اعلام نظر کرده است.

در اطلاعیه جدید علت عدم امکان برگزاری انتخابات اشکالات کارشناسان سه نهاد کانون کارشناسان رسمی دادگستری، پلیس فتا و اسکودا اعلام شده است. در بخشی از این اطلاعیه‌ آمده است :

هیأت نظارت جهت ارزیابی…انتخابات به صورت آنلاین موضوع به هیأتی مرکب از کارشناسان پلیس فتا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری فارس ارجاع و از اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری نیز استعلام مشورتی به عمل آمد که نتیجه بررسی ها ، امنیت و اطمینان کافی و قوی جهت برگزاری انتخابات آنلاین  را در بر نداشت.

البته این بار هیأت نظارت بر سی و دومین دوره انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای فارس ضمن اعلام برگزاری انتخابات مذکور به شیوه سنتی ( حضوری به صورت برگ نوشت ) خبر از تمهید شرایط برای برگزاری فرآیند انتخابات در محیطی سرباز را داده است. در این بخش از اطلاعیه آمده است:

هیأت نظارت مقرر نمود…با توجه به مخاطرات بهداشتی… روابط عمومی گانون نسبت به تأمین فضای باز و مناسب و وسیع و تعبیه امکانات لازم جهت برگزاری انتخابات به صورت حضوری اقدام نماید.

اطلاعیه هیأت نظارت بر انتخابات دوره سی ودوم هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری فارس وکهگیلویه وبویراحمد
اطلاعیه هیأت نظارت بر انتخابات دوره سی ودوم هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری فارس وکهگیلویه وبویراحمد
اطلاعیه هیأت نظارت بر انتخابات دوره سی ودوم هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری فارس وکهگیلویه وبویراحمد
اطلاعیه هیأت نظارت بر انتخابات ( صفحه دوم )

گفتنی است انتخابات کانون وکلای فارس قرار بود در اسفند ماه سال گذشته برگزار گردد که با توجه به محدودیت های ناشی از ویروس کرونا چندین مرتبه به تعویق افتاد.

منبع تصاویر : روابط عمومی کانون وکلای فارس ، کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا