اخبار دولت

قربان زاده از ریاست سازمان خصوصی سازی کنار گذاشته شد / مالک رحمتی فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق جایگزین وی شد

وکلاپرس- حسین قربان زاده پس از حضور نزدیک به دو سال (۲۲ ماه) در ریاست سازمان خصوصی سازی، از این سمت گنار گذاشته شد.

به گزارش وکلاپرس قربان زاده از چهره های مخالف کانون های وکلای دادگستری که پیش از ریاست در سازمان خصوصی، مشاور قالبیاف در مجلس بود، از پایان کار خودش در سازمان خصوصی سازی خبر داد.

وی بدون پاسخ دادن نسبت به عملکردش مطابق با قانون به‌خصوص درباره عدم واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و اجرای مولدسازی اموال و دارایی‌های دولت، در استوری اینستاگرامش نوشت:  سعی کردم جز حقیقت نگویم، به کار کارشناسی احترام بگذارم و بی وقفه تلاش کنم، قضاوت عملکرد این ۲۲ ماه با شما!

وی شب گذشته در استوری اینستاگرامش نوشت:

فردا پایان حدود ۲۲ ماه مسئولیت بنده در سازمان خصوصی سازی است. تشکر می کنم از اعتماد وزیر و از همه همکارانم که بی دریغ تلاش کردند. قضاوت عملکرد این ۲۲ ماه با شما. اما من سعی کردم جز حقیقت نگویم، به کار کارشناسی احترام بگذارم و بی وقفه تلاش کنم. از همه همکاران و مردم عزیز حلالیت می طلبم.

استوری قربان زاده
استوری قربان زاده

سمت های پیشین

حسین قربانزاده در زمان شهرداری قالیباف مدیر مسوول موسسه همشهری و به مدت دو سال نیز دبیر کل حزب جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی بوده است، او در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز در قامت مشاور قالیباف حضور پررنگی داشت و در مجموع می توان او را به  عنوان بازوی رسانه ای و تبلیغاتی قالیباف در سال های اخیر ارزیابی کرد.

حسین قربانزاده علاوه بر این ها در چند سال اخیر، فعالیت های گسترده ای را علیه کانون های وکلای دادگستری کشور انجام داده است.

فعالیت های قربانزاده در این حوزه با توجه به سابقه و وابستگی پررنگ سیاسی او به یکی از چهره های همیشه حاضر در انتخابات کشور، با زمینه و اهداف سیاسی قابل ارزیابی است.

در خرداد ماه سال ۹۹ نیز محمدباقر قالیباف در ادامه انتصابات مدیران اداری مجلس شورای اسلامی حسین قربانزاده را به عنوان “مشاور رییس و دبیر کارگروه مشورتی تحول مجلس” منصوب کرد.

که حدود یک سال بعد از آن در شهریور ماه ۱۴۰۰ وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی دکتر حسین قربان زاده را به سمت معاون وزیر و رئیس کل سازمان خصوصی سازی منصوب کرد.

معاونت وزیر اقتصاد، مسئولیت بعدی حسین قربان زاده

وزیر امور اقتصادی و دارایی  امروز مورخ ۳۱ شهرویو ماه با صدور حکمی حسین قربان زاده را به عنوان مشاور خود منصوب کرد.

وزیر اقتصاد در حکمی که برای حسین قربان زاده صادر کرده با تقدیر از اقدامات سازنده وی در سمت قبلی، مسئولیت امور زیر را به جانشینی از خود به او محول کرد :

  • – نظارت بر تامین مالی تولید و سرمایه‌گذاری به ویژه در پروژه‌های پیشران
  • – نظارت بر طرح‌های تحولی وزارتخانه- ایجاد هماهنگی در اقدامات روسای سازمان های تابعه وزارت اقتصاد
  • – تطبیق عملکرد مدیران با برنامه‌های مصوب در حوزه تامین مالی و تجارت
  • خاندوزی همچنین در حکم انتصاب مالک رحمتی به عنوان رییس کل سازمان خصوصی‌سازی ماموریت های زیر را به وی محول کرده است :
  • – انجام امور دبیرخانه هیات مولدسازی و تحقق اهداف بودجه ای با شفافیت کامل فرآیندها
  • – تلاش و پیگیری به جهت دستیابی به اهداف کلی اصل ۴۴ قانون اساسی
  • – استفاده از شیوه های نوین و روش های متنوع در قیمت گذاری و واگذاری
  • – آسیب‌شناسی و اصلاح روش های واگذاری سهام شرکت ها و تصدی های قابل واگذاری دولتی
  •   – تدوین و اجرای راهکارهای تسهیل دستیابی به توسعه مشارکتهای عمومی
  • – تقویت نظام کنترل اهداف پس از واگذاری در ترتیبات حقوقی و قرارداد واگذاری ها پ

مهره‌ای که باید بماند

هم میهن در گزارشی در خصوص عملکرد وی نوشته:  سوابق فعالیت‌های قربان زاده در گذشته بیانگر نزدیکی او به محمدباقر قالیباف است و از همان روزهای نخست حضورش در کابینه دولت سیزدهم بارها عنوان شد که او یکی از سهمیه‌های قالیباف در تیم دولت است بنابراین حتی اگر عملکرد او همانند سایر هم‌تیمی‌هایش در بدنه اقتصادی دولت ضعیف باشد، او مهره‌ای است که باید بماند. البته از دیگر دلایل حضور او در کابینه اقتصادی رئیسی، امام صادقی بودن آن است که گویا در این دولت، امتیاز مهمی محسوب می‌شود. به هرحال با وجود انتقادات نسبت به اجرای وظایف قانونی قربان زاده، او همچنان مورد حمایت است و به نظر می‌رسد به همین دلیل جانشین وزیر اقتصاد شده است.

مالک رحمتی ؛ رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی با صدور احکامی مالک رحمتی را به عنوان رییس سازمان خصوصی‌سازی منصوب کرد.

مالک رحمتی فارغ التحصیل مقطع دکتری دانشگاه امام صادق و دارای سوابق اقتصادی و اجرایی در آستان قدس رضوی، وزارت کشور و بنیاد شهید بوده که پیش از این قائم مقام آستان قدس، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیات امنا و ریاست بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس و عضویت هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور از دیگر سوابق و مسوولیت های رحمتی است.

یک دیدگاه

  1. اینکه یک نفر با مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی بعد از ده سال شرکت در آزمون های وکالت و عدم کسب نمره لازم در یک آزمون مرتبط با تحصیلات خود، به صرف پادویی برای یک شخصیت سیاسی همانند قالیباف بتونه در یک سیستم کاملا تخصصی اقتصادی به عنوان مدیر،داخل شده و نظریات اقتصاد خرد و کلان رو تبیین کرده و برای بخش خصوصی یک کشور برنامه ارائه بده فقط در ایران و حاکمیت دانشگاه امام صادق (علیه السلام) رخ میده.
    آقای رئیسی معتقدم خودتون شایستگی لازم رو دارین ولی اکیپ قدرتمندی رو به صحنه نیاوردین.برای اداره یک مجموعه خود هیأت مدیره قوی بیشتر از خود مدیرعامل نقش داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا