ویژهیادداشت

قرار است در جلسه غیرعلنی بعد از ظهر درباره آیین‌نامه جدید لایحه استقلال بحث شود

وکلاپرس ـ یک فعال صنفی حاضر در همایش چهل و چهارم اسکودا در یادداشتی از غیرعلنی شدن جلسه امروز عصر مدیران نهاد وکالت انتقاد کرد و حق وکلای دادگستری را آگاهی از تصمیم‌گیری‌های مهم مدیران نهاد وکالت دانست.

به گزارش وکلاپرس، وکیل عبدالرضا دیوسالار( فعال صنفی و عضو کانون وکلای مرکز) در یادداشت اینستاگرامی خود درباره جلسه مدیران نهاد وکالت( که هم اکنون در قالب هیأت عمومی اسکودا در حال برگزاری است) به صورت ضمنی از غیرعلنی شدن جلسه امروز عصر اعضای هیأت عمومی اسکودا انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید:

وی آگاه شدن از تصمیمات اتخاذی در خصوص سرنوشت نهاد وکالت را حق وکلای دادگستری دادگستری دانست و افزود: «مصر هستیم که ما وکلا باید بدانیم در مورد سرنوشت نهاد وکالت و وکلا چه تصمیمی گرفته شده و یا خواهد شد.»

متن کامل یادداشت را در ادامه بخوانید:

به همدان آمدم تا در هیئت عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلا باشم.

هدفم از حضور، آگاه شدن از تصمیم نهاد وکالت در خصوص آیین نامه مصوب قوه قضاییه است. متاسفانه این موضوع در دستور جلسه وجود ندارد.

طی یک مرقومه دستنویس از جناب آیینه وند (رییس هیئت عمومی اسکودا) خواستم تا در این جلسه به وکلا اطلاع داده شود که کانون های وکلا به شکل کلی آیا موضع قبلی خود مبنی بر عدم قابلیت اجرای آیین نامه مصوب قوه قضاییه باقی هستند، یا تغییری در موضع ایجاد شده است؟

متأسفانه تا این لحظه در موضوع فوق الذکر بحث مؤثری نشد و البته بیان شد که در خصوص موضوعات آیین نامه در جلسه بعد از ظهر که صرفا اعضای هیئت مدیره کانون ها حضور دارند( نه سایر وکلایی که از شهرهای مختلف کشور به همدان آمدند تا در جلسه باشند) صحبت خواهد شد.

چند نکته:

اینکه اکنون اسکودا که متشکل از کانون های وکلاست در مورد مهمترین موضوع نهاد وکالت تصمیم می‌گیرد و اسکودا متشکل از کانون هاست، نمی‌تواند موجب شود که وکلا از حضور و آگاه شدن از تصمیمات اتخاذی و قابل اتخاذ محروم شوند.

ما می‌دانیم برخی از مذاکرات و استراتژی ها قابل بیان در صحن عمومی نیست و طبیعتا ما هم بیان موارد فوق را متوقع نیستیم. اما مصر هستیم که ما وکلا باید بدانیم در مورد سرنوشت نهاد وکالت و وکلا چه تصمیمی گرفته شده و یا خواهد شد. در نهاد مدنی کانون وکلا این یک توقع منطقی و طبیعیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا