هنر و سینماویژه

فیلم سینمایی موریتانیایی امروز از شبکه ۱ سیما پخش خواهد شد

وکلاپرس- فیلم سینمایی «موریتانیایی» یک فیلم درام حقوقی بریتانیایی-آمریکایی و محصول سال ۲۰۲۱ است که دو وکیل دادگستری تلاش می‌کنند «محمد ولد صلاحی» را از مجازات اعدام نجات دهند.

این فیلم با اقتباس از کتاب پرفروش Guantanamo Diary ساخته شده و روایتگر داستان واقعی محمد ولد الصلاحی (با بازی طاهر رحیم) است که توسط دولت آمریکا دستگیر و صرفا به اتهام واهی شرکت داشتن در واقعه ۱۱ سپتامبر بدون برگزاری دادگاهی به مدت ۱۰ سال در بازداشتگاه گوانتانامو زندانی می‌شود.

او هشت سال تحت شدیدترین شکنجه های فیزیکی و روانی قرار می گیرد و در نهایت زندانبانان با موافقت رئیس جمهور از وی اعتراف اجباری و تحت شکنجه می گیرند.

هنگامی که او تمام امیدش را از دست می‌دهد دو وکیل مدافع (فاستر و وودلی) با او متحد می‌شوند که در جستجوی ناامیدانه برای عدالت با موانع بیشماری روبرو می‌گردند. در نهایت دفاع جنجالی آنها در کنار مدارکی که توسط یک دادستان نظامی (کامبربچ) برملا می‌شود، منجر به افشائ یک توطئهٔ شوکه کننده می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

فیلمنامه این اثر بر اساس واقعیت و توسط یک ایرانی (سهراب نوشیروانی) و دو نفر دیگر نوشته شده است و این فیلم در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ در آمریکا اکران شده است.

این فیلم ساعت ۱۱ امروز(۹ فروردین ۱۴۰۱) از شبکه ۱ سیما پخش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا