ویژهیادداشت

فرار مغزها محصول همین نوعِ نگاه به سرمایه های انسانی است

دیدگاه رییس کانون وکلای گیلان درباره لغو چندین باره آزمون وکالت ۹۹

وکلاپرس- محمد رضا نظری وکیل دادگستی در یادداشتی با غیر منطقی دانستن تعیین ۲۰ فروردین برای آزمون وکالت از لغو نابهنگام آزمون وکالت، در ۱۲ ساعت قبل از برگزاری آزمون گلایه کرد.

به گزارش وکلاپرس، دکتر محمدرضا نظری نژاد، رییس کانون وکلای گیلان، در یادداشتی اینستاگرامی نبود نظام واحد تصمیم گیری را علت تعویق پیاپی آزمون وکالت ۹۹ دانست و فرارمغزها از کشور را محصول همین شرایط معرفی کرد.

متن کامل یادداشت را در ادامه بخوانید:

تعیین تاریخ ۲۰ فروردین برای آزمون وکالت منطقی به نظر نمی رسید

آزمون وکالت برای بار سوم به بهانه کرونا لغو شد،این بار دوازده ساعت مانده به برگزاری آزمون وبه رغم همه تمهیدات و رعایت پروتکل های بهداشتی. تعطیلات نوروزی کل کشور، سفید اعلام و مسافرت ها که چندان ضروری نبود مجاز دانسته شد.

گویی درکی وجود ندارد که در غیاب کارآمدی و در نبود دارو و… جان مردم بازیچه تصمیمات نابخردانه خواهدشد و کار بدانجا خواهد رسید که در کمتر از یک ماه کل کشور را قرمز اعلام نمایند.

اگر قرار بود در تعطیلات، مسافرت مجاز باشد، تعیین بیست فروردین برای آزمون وکالت منطقی به نظر نمی رسید؛ اما در نبود نظام واحد تصمیم گیری، بیستم فروردین تاریخ آزمون تعیین، مسافرت ها مجاز، کشور قرمز و نهایتا دوازده ساعت مانده به آزمون،خبر لغو مخابره شد.

فرار مغزها محصول همین شرایط است

نکته جالب اینکه در همین وضعیت، وبا توجه به رعایت ضوابط از جمله گسترش حوزه ها و رعایت الزامات بهداشتی برگزاری آزمون وکالت به هیچ وجه خطرناکتر از تجمعات غیر ضروری نبود که هر روزه شاهد آن هستیم، اما آنچه که ظاهرا اهمیتی ندارد، سرنوشت جوانان، برنامه ریزی و تلاش های شایستگانی است که رو به فردا دارند.

سیستم غیر مولد که سرمایه انسانی جایگاهی ندارد، فردا قابل پیش بینی نیست و امید جوانان را به سخره می گیرد و زمینه فرار مغزها و سرمایه ها را فراهم می کند، محصول همین شرایط و اقدامات است.

بیشتر بخوانید: توضیحات دکتر سیدمهدی حجتی راجع به لغو برگزاری آزمون وکالت ۹۹

در هرحال، چه اینگونه تصمیمات را عامدانه بدانیم و چه ناشی از سوء تدبیر، اندیشیدن به فرداها و گذر از ناملایمات و نشیب ها، مستلزم صبر، شکیبایی، تدبیر و عقلانیت است که از شایستگان، نخبگان و جوانان ارزشمند این سرزمین جز آن انتظار نمی رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا