اخبار آزمون هاویژه

توضیحات دکتر سیدمهدی حجتی راجع به لغو برگزاری آزمون وکالت ۹۹

دکتر حجتی: این مشکلات ناشی از موازی کاری و تعدد نهادهای تصمیم گیرنده است

وکلاپرس- دکتر سیدمهدی حجتی در گفتگو با وکلاپرس به تشریح برخی ابعاد و پیامدهای لغو برگزاری آزمون وکالت ساعاتی پیش از آغاز آن پرداخت.

عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در واکنش به تعویق ۳ باره آزمون وکالت گفت: این مسئله ناشی از بی تدبیری مراجع تصمیم گیر در این حوزه است و به نظر می رسد نهادهای موازی متعددی درمورد این موضوع تصمیم می گیرند. طبیعی است که با وجود این موازی کاری ها شاهد چنین مشکلاتی در روند برگزاری آزمون باشیم و نهایتا معلوم نیست که چه کسی باید پاسخگوی این همه آسیب روحی و روانی به داوطلبان آزمون ورودی کارآموزی وکالت کشور باشد.

دکتر سیدمهدی حجتی درخصوص تعویق ناگهانی آزمون وکالت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس گفت: متاسفانه وحدت رویه ای میان مراجع تصمیم گیر وجود ندارد و معلوم نیست که چرا امراجع تصمیم گیر در خصوص مواردی از این دست باید متعدد باشند؟

وی افزود: متأسفانه برخی اینگونه القاء می کنند که عدم برگزاری آزمون در دفعات اعلامی، ناشی از سوءمدیریت در نهاد مستقل وکالت کشور است و  بسیاری از داوطلبان و خانواده های ایشان نیز نمی دانند که اسکودا و کانون های وکلای دادگستری مرجع تصمیم گیری در مورد برگزاری یا عدم برگزاری آزمون  نیستند. این در حالی است که مجری برگزاری آزمون سازمان سنجش آموزش کشور است نه کانون وکلا یا اسکودا.

بیشتر بخوانید:

وی با تاکید بر بی تقصیری کانون های وکلا خاطر نشان کرد: نمی توان در رابطه با تعویق سه باره آزمون ورودی کارآموزی وکالت، هیچ تقصیر یا اتهامی مبنی بر ناکارآمدی یا سوء مدیریت را متوجه مدیران نهاد وکالت کشور کرد. متاسفانه در اسفندماه هم که آزمون به تعویق افتاد، هجمه بسیاری علیه مدیران نهاد وکالت صورت گرفت تا جایی که برخی ادعا کردند که حاضرند  تجربیات خود را در زمینه برگزاری آزمون در اختیار کانون ها ی وکلا قرار دهند و نزد داوطلبان آزمون و افکار عمومی، خود را کارآمد و کانون وکلا را نهادی ناکارآمد جلوه دهند که این امر نهایت سعایت برخی را در معاندت با نهاد وکالت کشور نمایان کرد.

عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز ادامه داد: تعویق آزمون در کمتر از ۱۲ساعت مانده به زمان برگزاری، لطمه فراوانی به سلامت روحی و روانی داوطلبانی که از ماه ها پیش خود را برای شرکت در این آزمون آماده کرده بودند وارد کرد و موجب سردرگمی ایشان از حیتث معلوم نبودن زمان دقیق برگزاری آزمون شد و این وضعیت برای ما هم قابل درک است لیکن تصمیم نهایی را مراجع ملی در این خصوص اتخاذ کرده اند.. .

وی با اشاره به پیامدهای لغو برگزاری آزمون وکالت افزود: وضعیت قرمز کرونایی از چندروز پیش بر کشور مسجل بود و اگر قرار بر تعویق آزمون بود باید زودتر از اینها اعلام می شد حال آن که سخنگوی سازمان سنجش بارها در مصاحبه های متعدد با رسانه ها تاکید کرد که آزمون قطعا در موعد مقرر برگزار می شود.

حجتی با اشاره به این که به مشکلات ناشی از وضعیت پیش آمده گفت: تمهیدات صورت گرفته برای آزمون وکالت که قرار بود انجام شده بود و همه پروتکل ها و فاصله گذاری ها رعایت شده بود و به عنوان مثال در دانشکده برق سمنان در هر کلاس تعداد معدودی داوطلب امکان حضور داشتند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: در اسفندماه که آزمون لغو شد پیش بینی کرده بودم که بعدتر با توجه به سفرهای نوروزی شرایط بدتر خواهد شد. ضمن اینکه آزمون در اسفندماه درشرایطی به تعویق افتاد که آزمون دکتری ببا ۱۸۰ هزار داوطلب برگزار شد. در اسفندماه که وضعیت بیشتر استان ها زرد و آمار فوت نیز ۲ رقمی بود آزمون لغو شد اما اگر تدابیر اتخاذ می شد و از وقوع شیطنت ها جلوگیری به عمل می آمد، شاهد این وضعیت نبودیم.

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام
    اگر به متن نامه ارسالی توسط معاونت امنیتی دقت بشه معلومه که سازمان سنجش و ستاد کرونا از قبل تعویق آزمون را اعلام کرده بودند اما در جلسه بعدی که با مشارکت رئیس کانون برگزار گردیده عدم لغو اصرار شده و باقی مسائل. الان هم با اصرار بر عدم ادغام با آزمون ۱۴۰۰ و تصمیم درباره آینده معلوم میشه چیز دیگری هم در پس پرده هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا