اخبار مجلس شورای اسلامی

نمایندگان مجلس مجدد به اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی رأی مثبت دادند

وکلاپرس-  با وجود اینکه نمایندگان در جلسه غیر علنی امروز مجلس لغو اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت از فضای مجازی را تصویب کردند، اما این طرح در رای گیری مجدد در صحن علنی تصویب نشد.

به گزارش وکلاپرس با بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان در خصوص اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت از فضای مجازی در جلسه غیر علنی امروز مجلس، بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی لغو شد.

و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با «لغو» رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در کمیسیون فرهنگی مجلس بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی موافقت کردند. اما پس از بررسی آن در جلسه علنی، مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

بیشتر بخوانید: پدرسالاری حقوقی و طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی!

۱۴۴ رای موافق و ۱۱۱ رای مخالف در رای‌گیری استمزاجی نشست غیرعلنی

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس در خصوص این جلسه که به منظور بررسی طرح «لغو بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی» برقرار شده بود، گفت: در این جلسه نمایندگان با ۱۴۴ رأی موافق و ۱۱۱ رأی مخالف با لغو بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

به نظر می‌رسید یکی از دلایل نمایندگان برای عقب نشینی از تصمیم سابق، نگرانی از اثر اجرای چنین مصوبه ای بر جامعه در ابتدای کار دولت سیزدهم باشد.

۱۳۰ رای موافق، ۱۲۱رای مخالف و ۷ رای ممتنع در جلسه علنی

درحالیکه بررسی لغو طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در رای‌گیری استمزاجی نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس رای آورده بود، پس از بررسی در جلسه علنی مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت، و در رای‌گیری مجدد، با ۱۳۰ رای موافق، ۱۲۱رای مخالف و ۷ رای ممتنع با بررسی این طرح در صحن علنی مجلس مخالفت شد.

بیشتر بخوانید: بیانیه کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای مرکز درباره طرح صیانت از فضای مجازی

دولت لایحه‌ای برای مدیریت فضای مجازی ارائه کند

توانگر، یکی از نمایندگانی که به دنبال لغو مصوبه قبلی مجلس بود، پیش‌تر گفته بود که امیدوار است با لغو این مصوبه، شرایطی فراهم شود که دولت لایحه‌ای برای مدیریت فضای مجازی بدهد.

بنابراین با پشیمان شدن نمایندگان از رای استمزاجی در جلسه غیرعلنی، طرح همچنان براساس ۸۵ و در کمیسیون مشترک بررسی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا