اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

عضو کمیسیون جهش تولید: کمیسیون ظرفیت گذاری عددی از آزمون وکالت را حذف کرد

وکلاپرس ـ یک نماینده مجلس شورای اسلامی از آخرین تصمیمات کمیسیون جهش و رونق تولید درباره طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار خبر داد و یک نتیجه جلسه امروز این کمیسیون را حذف ظرفیت گذاری عددی از آزمون وکالت بر شمرد.

بیشتر بخوانید: طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار

به گزارش وکلاپرس، سید احسان خاندوزی(نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو مؤثر کمیسیون جهش و رونق تولید) در توییتی که ساعتی پیش در حساب رسمی خود گذاشت، از آخرین نتایج جلسه کمیسیون جهش یاد کرد. در توییت وی آمده است:

همچنین محسن زنگنه دیگر عضو کمیسیون جهش و رونق تولید نیز چند ساعت پیش درباره جلسه کمیسیون جهش از تعیین تکلیف برای اعطای مجوز سردفتری و کارشناسی رسمی خبر داده و افزود تصمیم گیری درباره مجوز وکالت در حال بررسی است.

وی در حساب توییتری خود نوشت:

لازم به ذکر است «طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار» در هفته جاری مهمترین دستور کار کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی است؛ از این رو این طرح از دیروز تا فردا(۸ تیر ۱۴۰۰) مورد بررسی جدی این کمیسیون قرار خواهد گرفت.

کانون های وکلای دادگستری بارها و به طرق مختلف از طرح مذکور انتقاد کرده و ضمن اعلام این نکته که حرفه وکالت کسب و کار نیست، به اعلام رسمی موضع خود درباره خطرات تصویب طرح مذکور پرداخته اند.

بیشتر بخوانید:

‫۳ دیدگاه ها

  1. تو رو خدا حذف نکنید
    #وکالت_را_نکشید
    با این کار هر کس از هر جا بلند شد میشه وکیل، آیندمونو به باد ندید😔

  2. سلام
    بنظر من طرح خیلی خوبی هستش چون ازمون وکلا یک ازمون کاملا تیوری هست و بعد از قبولی در ازمون اشخاص قبول شده هیچ مهارتی ندارند و وقتی وارد مرحله کاراموزی میشی تازه شروع به یادگیری عملی میشه
    خیلی از بچه های حقوق توانایی بالایی در وکالت دارند ولی بخاطر ظرفیت محدود سالها بیکار و پشت کنکور هستند چه بسا که اگر وارد مرحله کاراموزی بشن توانایی هاشون معلوم میشه
    برای یک ازمون فقط تئوری کافی نیست ، کسانی هم که با فاصله کم قبول نمیشن دلیل بر بی سوادیشون نیست چه بسا خیلی از قبول شدگان وارد مرحله کاراموزی شدن و کم اوردن و کناره گیری کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا