دیدگاه

عبدالله سمامی درباره اهانت به بهمن کشاورز: اجازه نمی دهیم به زنده یا مرده وکلای دادگستری توهین کنند

وکلاپرس- وکیل عبدالله سمامی بی احترامی که پس از تصویب طرح تسهیل صدور برخی از مجوزها به بهمن کشاورز شد را عاملی برای بیشتر شناخته شدن این وکیل دادگستری برشمرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، دکتر عبدالله سمامی(نایب رییس کانون وکلای دادگستری) افرادی را که دست به چنین اقدامی زده اند، افرادی معلوم الحال توصیف کرد که اقدامشان جرم محسوب شده و بایستی مجازات شوند.

بهمن کشاورز شناسنامه وکالت در کشور ایران است

سمامی اظهارکرد: بهمن کشاورز، شناسنامه وکالت در کشور ایران است، یعنی اگر قرار باشد یک الگوی درست از وکالت کانون‌های وکلای دادگستری معرفی کنیم مطمئنا اولین نفر مرحوم استاد کشاورز است و سوابق ایشان در کسوت ریاست کانون وکلای دادگستری مرکز و اسکودا و ارتباط با رسانه ها کاملا روشن و واضح است.

وی ادامه داد: مرحوم کشاورز در زندگی خود مساله مبهمی نداشت، دارای اصالت خانوادگی بود و در خصوص رعایت شان و شئونات وکالت دادگستری بسیار مقید و نسبت به نظامات کانون های وکلا و احترام به وکیل و وکلای دادگستری، بسیار با تعصب برخورد می‌کرد. بسیاری از وکلا ایشان را به عنوان الگوی اخلاق وکالت و مرد وکیل کشور جمهوری اسلامی ایران قبول دارند.

این اجازه را به هیچ کس نمی دهیم که به زنده یا مرده وکلای دادگستری در کشور ما توهین کند

سمامی افزود: در خصوص بحث بی احترامی که پس از تصویب طرح تسهیل صدور برخی از مجوزها در مجلس شورای اسلامی، اهانت و توهین و بی احترامی که توسط معدود اشخاص معلوم‌الحال صورت گرفت؛ اسوه و بزرگ و سردمدار بودن وکالت آقای بهمن کشاورز را بیشتر مشخص و نمایان کرد. حتی برای کسانی که اطلاعات کافی در مورد او نداشتند، این امر باعث شد که نظر آنها را هم بیشتر جلب کرده و خصوصیات اخلاقی ایشان را بیشتر دنبال کنند.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: ضمن اینکه بی احترامی کردن و اهانت به کسانی که دستشان از این دنیا کوتاه است، هم جرم محسوب می شود و هم باید مجازات داشته باشد و مجازات شوند؛ بنده معتقدم آن افرادی که حتی با تصویب طرح تسهیل خوشحال شدند که به نوعی ورودشان در عرصه وکالت ساده تر و سهل تر شده است، آنها هم مطمئنا به خودشان اجازه این اهانت و توهین را به کسی که اسوه و الگوی وکالت است و کسی که خودشان تصمیم دارند آینده ای را در این زمینه فراهم کنند، منتفی می کند.

بیشتر بخوانید:

وی در پایان تاکید کرد: حقوقدانان کشور ما هم با این عمل قبیح و زشت مخالف بوده و آن را محکوم می‌کنند. این امر نشان‌دهنده این است که تعداد بسیار اندکی که نمی شود اسمشان را حتی حقوقدان یا حقوق خوان دانست، با دشمنی و خصومت در قبال کانون های وکلا دست به این اقدام قبیح زدند. مطمئنا کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور با این امر برخورد قانونی خواهند کرد و این اجازه را به هیچ کس نمی دهیم که به زنده یا مرده وکلای دادگستری در کشور ما توهین کند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا