اخبار بین المللی

طرح دولت آلمان برای قانونی شدن استفاده از ماری جوانا

وکلاپرس– وزیر بهداشت آلمان، در یک کنفرانس مطبوعاتی از طرحی رونمایی کرد که بر اساس آن کشت ماری‌جوانا (حشیش) و توزیع محدود آن تحت شرایط خاص قانونی می شود.

به گزارش وکلاپرس دولت فدرال آلمان می خواهد خرید و فروش ماری‌جوانا را به صورت محدود آزاد کند، به طوری که داشتن ۲۵ گرم از این ماده باید مجاز باشد و کشت آن با شرایط خاص امکان پذیر باشد.

هشدار! مصرف مواد مخدر از جمله ماری‌جوانا یا حشیش به هر میزان و با هر منظور علاوه بر اعتیادآور بودن، دارای آثار زیان‌بار بر سلامت جسمی و روانی و در کشور ایران ممنوع و جرم است

 وزیر بهداشت آلمان روز گذشته و پس از کنفرانس مطبوعاتی اش در توییتی  اعلام کرد: “قانونی شدن ماری‌جوانا: در راه است.”

اعلام شکست سیاست های مبارزه با مصرف ماری‌جوانا

وزیر بهداشت آلمان کارل لاوترباخ دیروز ۲۳ فروردین یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه «سیاست قبلی ماری‌جوانا در آلمان شکست خورده و از سال ۲۰۱۱، تعداد جرایم مواد مخدر در آلمان به طور مداوم افزایش یافته است» اعلام کرد: دولت آلمان می خواهد جلوی این روند را بگیرد و ماری‌جوانا را قانونی کند، محصولات پاک ارائه کنند، بازار سیاه را تخلیه کنند و از جوانان محافظت کنند. برای این منظور، وزارت بهداشت یک مدل دو مرحله ای را همراه با چهار بخش دیگر ارائه کرده است.

وزیر کشاورزی آلمان جم اوزدمیر نیز اعلام کرده است: پیش نویس قانون مربوطه در آوریل منتشر حواهد شد.

وزیر بهداشت کارل لاوترباخ (راست) و وزیر کشاورزی جم اوزدمیر
وزیر بهداشت کارل لاوترباخ (راست) و وزیر کشاورزی جم اوزدمیر

مدل دو لایه برای قانونی شدن ماری‌جوانا در آلمان

طبق طرح جدید وزارت بهداشت در گام اول، نگهداری حداکثر ۲۵ گرم ماری‌جوانا برای مصرف شخصی از سن ۲۱ سالگی از مجازات معاف است.  همچنین باید به هر نفر اجازه داده شود که سه گیاه شاهدانه را در باغ خود در بالکن یا در باغ پرورش دهد.

همچنین قرار است باشگاه های اجتماعی شاهدانه برای توزیع ماری‌جوانا ایجاد شود. اینها باید انجمن هایی باشند که محصولات ماری‌جوانا را از کشت خودشان در اختیار اعضای خود قرار دهند. طبق گفته لوترباخ، باشگاه ها باید حداکثر ۵۰۰ عضو داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

در گام دوم پیش نویس اولیه پیش بینی می کند که توزیع تا حد زیادی توسط دولت کنترل شود تا از جرم انگاری فروش جلوگیری شود. برای این منظور حتی داروخانه ها نیز باید مجوز فروش به مشتریان بالای ۱۸ سال داشته باشند. همچنین فروش در مغازه های دارای مجوز فعلا فقط در مناطق نمونه در دسترس خواهد بود.

درآمد بالای دولت از قانونی شدن ماری‌جوانا

قانونی کردن ماری‌جوانا حتی می تواند به تجارت بزرگی برای دولت تبدیل شود. جوستوس هاوکاپ، استاد اقتصاد در دانشگاه دوسلدورف که سال‌ها برای قانونی کردن ماری‌جوانا – به دلایل اقتصادی – مبارزات انتخاباتی کرده است، چنین دیدگاهی دارد.

هاوکپ اخیراً گفته که فرض کرده است حدود چهار میلیون مصرف کننده ماری‌جوانا در آلمان وجود دارد. ما تلاش کرده‌ایم تا معنای آن را از نظر حجم تخمین بزنیم. ما حجم بازار را در حدود ۴۰۰ تن فرض می‌کنیم که بین چهار تا پنج میلیارد یورو متغیر است. این استاد اقتصاد درآمد احتمالی از مالیات برنامه ریزی شده ماری‌جوانا و پس انداز در پلیس و قوه قضاییه را به تقریباً پنج میلیارد یورو در سال می رساند.

منبع: دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا