اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

طرح تحقیق و تفحص از کانون وکلا به صحن علنی مجلس ارجاع شده است

وکلاپرس– عضو کمیسیون قضایی مجلس از اتمام بررسی تحقیق و تفحص از کانون وکلا در این کمیسیون خبر داد و گفت طرح تفحص برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از تسنیم حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از اتمام بررسی طرح تحقیق و تفحص از کانون وکلای دادگستری در این کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح تحقیق و تفحص برای رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است و در حال حاضر در نوبت رسیدگی در جلسه علنی مجلس قرار دارد.

وی افزود: در صورتی که نمایندگان در جلسه علنی به گزارش کمیسیون قضایی درباره تحقیق و تفحص از کانون وکلا رای دهند فرایند تحقیق و تفحص طبق آیین نامه داخلی مجلس ادامه پیدا می کند.

بیشتر بخوانید:

عضو کمیسیون قضایی مجلس درباره محورهای تفحص از کانون وکلا بیان کرد: دریافت مبالغ از وکلا برای جابجایی آنها از یک حوزه به حوزه دیگر قضایی و این که این مبالغ کجا هزینه شده همچنین سخت گیری هایی که کانون وکلا برای پذیرش افراد جدید برای وکالت داشتن و در مجموع انحصاری که کانون وکلا در این زمینه برای خود ایجاد کرده از جمله محورهای تفحص است.

حاجی دلیگانی: اضافه کرد درست عمل نکردن به قانون تسهیل در مجوز های کسب و کار نیز از دیگر محورهای تحقیق و تفحص از کانون وکلاست لذا در این تحقیق و تفحص بررسی خواهیم کرد که چرا چنین اتفاقاتی افتاده است.

منبع: تسنیم

‫۱۳ دیدگاه ها

      1. دیواری کوتاه تر از کانون و مرکز وکلا پیدا نکردی؟
        دانش اموخته بیکار حقوق تبدیل به وکیل بیکار .
        میخوای بگی کاری برای مردم انجام دادی ؟!!!

  1. همزمان کانون های وکلا دادگستری و مرکز مشاوران وکلا و کارشناسان و خانواده را با توجه به حجم عظیم و بسیار زیاد دریافت و هزینه و تبادلات پولی و مالی و انواع مجالس و محافل و دورهمی ها و اجلاس ها و تبلیغات برای برخی اشخاص باید تحت نظارت و حسابرسی و تحقیق و تفحص قرار بگیرند

  2. واقعا چرا کانون باید برای جا به جای سیصد میلیون دریافت کنه؟؟ الان یک پزشک بخواد جا به جا بشه یا مهندس این مبلغ رو پرداخت میکنه؟؟؟ و اینکه چرا خیلی عظیمی از وکلا اصلا مطالبه نمیکنند و میگن درون حزبیه؟؟

  3. در مورد تحقیق از مسائل مالی کاملاً موافقم
    اما در مورد ایجاد یک نهاد موازی با کانون وکلای دادگستری به نام مرکز وکلای قوه قضائیه و همچنین روانه کردن سیل عظیمی از کارآموزان وکالت به بازار بسیار مخالفم
    طرح تبدیل فارغ التحصیلان حقوق بیکار به وکلای بیکار.
    تن دکتر مصدق داره زیر خاک می‌لرزه
    هرچی برای استقلال نهاد وکالت زحمت کشید اینا به باد دادند

  4. درود بر چنین نماینده غیور وشجاعی این تابوها در جامعه باید شکسته بشه من برای استفاده از حق مسلم بند ب ماده ۸ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا مراجعه کردم از من سیصد میلیون تومان برای صدور مجوزی که می بایستی رایگان در اختیار قرار بگیرد خواستند لاجرم با داشتن سی سال سابقه کار شناسی حقوقی در دستگاه دولتی از اخذ پروانه منصرف شدم

    1. آزمون بده اگه مسلطی چرا پول بدی !!!؟؟
      قشنگ آزمون بده تو که سی سال کار حقوقی کردی و بلدی .زور هم نده به التماس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا