دیدگاهویژه

صندوق حمایت به‌جای اجرای مصوبات پیشین مجمع عمومی، به دنبال افزایش فشار بر وکلای دادگستری است

وکلاپرس-  وکیل حسن زاده ضمن اعلام خبر نشست صندوق حمایت وکلای دادگستری در هفته آتی، نسبت به عملکرد مدیران صندوق حمایت وکلای دادگستری انتقاداتی جدی مطرح کرد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل حسن حسن زاده، دادستان انتظامی کانون وکلای خراسان و نماینده سابق خراسان در صندوق حمایت، در یادداشتی اینستاگرامی با عنوان «عزل مدیران صندوق حمایت وکلای دادگستری باید در دستور کار مجمع عمومی صندوق قرار گیرد» با اشاره به عملکرد مدیران صندوق حمایت، خواستار مخالفت نمایندگان کانون های وکلا با بند پنجم دستور جلسه مبنی بر «مبنی بر محاسبه تأخیر در پرداخت از نرخ ۸ درصد به ۱۰ درصد» شد.

بیشتر بخوانید:

عزل مدیران صندوق حمایت وکلای دادگستری باید در دستور کار مجمع عمومی صندوق قرار گیرد

مدیران صندوق حمایت، حداقل در طول دوسال گذشته نشان داده اند که نه پایبند به برخی ضوابط و مقررات قانونی اند و نه برخی مصوبات مجمع را اجرا می کنند و در عمل ثابت کرده اند که کمترین توجهی به حقوق وکلای دادگستری دارند که در ذیل به نمونه هایی از آنها اشاره می کنم.

تخلف از اجرای مصوبات سابق مجمع عمومی

۱- از جلسه بهمن نود و هشت مجمع که طی درخواست کتبی پیشنهاداتی در جهت حفظ حقوق وکلای دادگستری و اجرای دقیق آیین نامه ارایه نمودم که مدیران صندوق و مجمع مکلف بودند آن را در دستور قرار دهند سه سال گذشته است، در تمام جلسات نیز درخواست خود را تکرار می کردم اما توجهی به آن نمی گردید.

در مجمع عمومی شهریور هزار و چهارصد بالاخره پیشنهادات مذکور در دستور قرار گرفت و نتیجه آن شد که کارگروهی متشکل از مدیران و بازرس صندوق و احدی از اعضا مجمع موضوعات پیشنهادی را بررسی و نتیجه را قبل از تشکیل مجمع بعدی برای کانونها ارسال تا در مجمع مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد.

حال اعضا مجمع برای روز بیست و هشت بهمن دعوت به حضور گردیده اند اما متاسفانه در دستور جلسه هیچ جایی برای طرح پیشنهادات مذکور دیده نشده و حتی برابر مصوبه قبلی نتیجه بررسی کارگروه تعیینی نیز به کانونها ارسال نگردیده است و معلوم نیست که آیا کارگروه تعیین شده جلسه ای تشکیل و موارد را بررسی کرده است یا خیر؟

عدم افتتاح حساب در مراکز استان‌ها و خرید ملک

۲- برخی مصوبات دیگر مجمع که تا حدودی به نفع وکلا و کانونها بود و البته به مذاق مدیران صندوق خوش نیامده بود مانند الزام صندوق به افتتاح حساب در مراکز استانها و خرید ملک به جهت برون رفت از رکود سرمایه های نقدی صندوق هنوز به مرحله اجرا در نیامده است و ترک فعل مدیران صندوق باعث ورود ضررهای فراوانی به سرمایه آن گردیده است.

صدور غیرقانونی فیش متمم برای سهم بیمه وکلا

۳- صدور فیش های متمم برای همکارانی که فیش های سه ماهه سوم خود را با تاخیر پرداخت کرده اند، بدون مجوز قانونی و با توجه به اینکه تبصره یک ماده پنج آیین نامه با اصلاحیه مورخه سوم مرداد هزار و چهارصد هیات وزیران نسخ ضمنی گردیده است، حاکی از عدم پایبندی مدیران مذکور به مقررات است.

پیشنهاد اجرای تبصره منسوخ ماده پنج آیین نامه!

۴-با وجود آنکه مجمع عمومی تیر ماه سال نود و هشت با معاونت مدیران صندوق، پرداخت سهم کانونها را نیز بر دوش وکلا و کارآموزان گذاشت و سهم آنان از هشت درصد به یازده درصد افزایش یافته است که همین مصوبه عینا مورد تصویب هیات وزیران نیز قرار گرفت، در کمال ناباوری مدیران مذکور پیشنهاد اجرای تبصره منسوخ ماده پنج را در دستور کار مجمع بهمن ماه قرار داده اند.

در واقع مدیران صندوق بجای آنکه افزایش یا حداقل حفظ ارزش و سرمایه صندوق را از طرق مختلف سرمایه گذاری و اجرای مصوبات مجامع محقق نمایند، قصد آن دارند که ضعف مدیریت خود را از جیب وکلا تامین کنند و بر نارضایتی همکاران بیفزایند.

حال از مدیران کانونها و اعضای مجمع می خواهم در کنار وکلا که موکلین تان هستید، قرار بگیرید و مانع تصویب بند پنج دستور جلسه مجمع گردید. ضمن آنکه آیا تداوم حضور مدیرانی با این عملکرد به مصلحت صندوق و اعضای آن می باشد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا