اخبار صنفی

شورای تشکل‌های کانون وکلای مرکز: کانون یک اتاق جهت ارائه مشاوره رایگان به خانواده بازداشتی‌ها اختصاص دهد

وکلاپرس- شورای تشکل‌های وکلای دادگستری در پیامی خطاب به رئیس و اعضای هیات مدیره کانون وکلای مرکز خواستار اقدمات از سوی مدیران این نهاد در جهت حفظ حقوق محبوسین و جلوگیری از فریب خانواده های بازداشتی ها شد.

به گزارش وکلاپرس شورای تشکل‌های وکلای دادگستری با انتشار پستی در اینستاگرامش از هیات مدیره جدید کانون وکلای دادگستری مرکز خواستار اقداماتی از قبیل اختصاص اتاق مشاوره رایگان و مشاوره تلفنی به خانواده ها، معرفی وکلای داوطلب و… جهت حمایت های حقوقی از شهروندان شده است.

بیشتر بخوانید:

متن پیام شورای تشکل‌های وکلای دادگستری به شرح زیر است:

رئیس و اعضای محترم هیات مدیره کانون وکلای مرکز

با سلام و احترام

نیک مستحضرید در ماههای اخیر و به واسطه حوادثی که در سطح کشور رخ داده است برخی هم وطنانمان احضار،دستگیر، زندانی و دچار مشکلات عدیده حقوقی گردیده اند و نیازمند راهنمایی ها و حمایت های حقوقی می باشند.

از طرفی وکلای دادگستری نیز بر اساس رسالت خود در عرصه دفاع از حقوق ملت و سوگند شرافتمندانه خویش، صرف نظر از نوع اتهام متهمین، ملزم و متعهد به صیانت و پاسداری از حقوق قانونی آنها میباشند؛ همچون پزشکان که در هر حال وظیفه حفظ جان و درمان انسان‌ها را داشته و در این خصوص سوگند یاد کرده اند.

شوربختانه اخباری به گوش می رسد که در خلأ حضور موثر کانون های وکلا – بعنوان متولی اصلی حفظ حقوق دفاعی ملت- عده ای فرصت طلب با دادن وعده های واهی و دروغین مبنی بر داشتن ارتباط و نفوذ، مبالغ کلانی را از خانواده های مستأصل و نگران زندانیان مطالبه نموده و سعی در صید ماهی از این آب گل آلود دارند.

بنابراین به دلیل نقش و جایگاه قانونی کانون وکلا از یک سو و حفظ حقوق محبوسین و جلوگیری از فریب خانواده های مستأصل از سوی دیگر، شورای تشکل‌های وکلای دادگستری، به عنوان مجمع دغدغه مندان صنف وکالت و نمایندگان تشکل‌های وکالتی، درخواست هایی را به شرح زیر از هیأت مدیره محترم داشته و تقاضا دارد مساعدت لازم را در اسرع وقت مبذول فرمایید:

۱- اختصاص یک اتاق به وکلای داوطلب جهت اعطای مشاوره رایگان به خانواده های بازداشتی ها و آسیب دیده حوادث اخیر.

۲- اختصاص حداقل دو خط تلفن جهت مشاوره تلفنی به این عزیزان

۳- اعلام و اطلاع رسانی عمومی این خدمات در سایت کانون وکلا به شهروندان.

۴- اقدامات لازم در خصوص معرفی وکلای داوطلب به خانواده ها در راستای جلوگیری از سودجویی های احتمالی افراد غیر وکیل.

۵- تلاش مجدانه در راستای حذف کامل تبصره ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی کیفری در جهت رفع انحصار در این حوزه و امکان وکالت بیشتر کلیه وکلا در خصوص موضوع این تبصره و و تا آن زمان، تسری شمول تبصره به تمام وکلای دادگستری.

۶- پیگیری عاجل در آزادی همکاران دربند در کانون های مختلف با محوریت اسکودا از طریق نامه نگاری و ملاقات حضوری با مقامات ذیصلاح و مسئول.

امید است ریاست محترم کانون و اعضای محترم هیات مدیره با درخواست های انسانی و قانونی شورای تشکل‌ها به عنوان پژواک بدنه جامعه بزرگ‌ وکالت موافقت نموده و اقدامات مقتضی را در سریع ترین زمان ممکن مبذول دارند.

ضمناً اعضای شورای تشکلهای وکلای دادگستری آمادگی خود را در جهت حمایت از ملت شریف ایران و همکاران بازداشتی اعلام می نمایند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا