گفت و گوویژه

مطلوب ما این است وکلای مرکز مشاوران پس از انحلال این نهاد زیرمجموعه کانون‌های وکلا قرار بگیرند

توضیحات وکیل محمدرضا کامیار درباره یادداشت اخیرش در روزنامه اعتماد

وکلاپرس- عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز به شفاف سازی درخصوص مصاحبه ای که درمود استقبال کانون ها از استقلال مرکز مشاوران داشته است پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، اخیرا دکتر محمدرضا کامیار طی یادداشتی که در روزنامه اعتماد منتشر کرد، به استقبال کانون ها از استقلال مرکز وکلای قوه قضاییه پرداخت. او در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما به شفاف سازی این بخش از نوشته‌اش که با حواشی زیادی همراه بوده است، پرداخت و گفت: برداشت های اشخاص برای خودشان ارزشمند است و قابل تسری به صاحب سخن نیست.

بیشتر بخوانید:

وابستگی مرکز مشاوران قوه قضاییه به حقوق ملت ضربه می زند

وکیل کامیار در توضیح بیشتر مراد خود گفت: این عبارت از یک مقاله من برداشت شده است. به نظرم یکی از اشکالات وارد بر مرکز مشاوران قوه قضاییه که ازجمله استدلال های ما برای عدم ابقای آن است، وابستگی آن به دستگاه قضایی است. زیرا مقامات بالا، مدیران و رؤسای این مجموعه توسط قوه قضاییه انتخاب می شوند. لذا این مجموعه نمی تواند به وظیفه اصلی خود که دفاع از مردم باشد به نحو کامل و صحیح عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه وابستگی مرکز مشاوران قوه قضاییه به حقوق ملت ضربه می زند، افزود: در مواردی که مردم برای انجام امور وکالتی خود از خدمات مشاورین حقوقی مرکز مشاوران قوه قضاییه استفاده می کنند در واقع از کسی استفاده کرده اند که دارای قابلیت کامل وکالتی نیست

شرایط به رسمیت شناختن استقلال مرکز مشاوران قوه قضاییه

کامیار گفت: اینکه گفته ام از استقلال مرکز مشاوران قوه قضاییه استقبال می کنیم، به این معنا بوده است که اگر روزی قرار باشد در کشور علاوه بر کانون های وکلای دادگستری به عنوان نهاد وکالتی با قدمتی صدساله، نهادی مشابه و موازی فعالیت کند، در صورت استقلال آن با وی مشکل نخواهیم داشت. زیرا در برخی کشورهای دنیا شاهد وجود دو نهاد مستقل برای موضوع وکالت هستیم.

وی ادامه داد: لذا اگر مرکز مشاوران قوه قضاییه در کانون ادغام نشود، ولی استقلال خود را به دست آورد، خودش مدیرانش را انتخاب کند، خودش به تخلفات اعضایش رسیدگی کند، خودش انتخابات برگزار کند و… نهاد وکالتی مورد احترام ما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

این عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز گفت: هدف ما این است که اعضای مرکز مشاوران بعد از انحلال این نهاد، تحت شرایط و مقررات شفافی بتوانند به کار وکالتی خود در زیرمجموعه کانون وکلا ادامه دهند. اما اگر روزی در مجلس طرحی تصویب بشود که مرکز مشاوران قوه قضاییه بدون الحاق به کانون ها بخواهد به موجودیت خود ادامه دهد، زمانی مورد تایید ما خواهد بود که وابستگی اش نسبت به قوه قضاییه کلا قطع شود و در چند موضوع مهم به ویژه انتخابات، تعیین مدیران، رسیدگی به تخلفات و… کاملا مستقل عمل کند.

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا