اخبارویژه

سخنگوی قوه قضائیه: فرصت کافی برای مطالعه پرونده به وکلای الهه محمدی و نیلوفر حامدی داده شد / وقت دادرسی: ۸ و ۹ خرداد

وکلاپرس- سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز مورخ ۲ خرداد ۱۴۰۲ از فراهم شدن فرصت مطالعه پرونده برای وکلای الهه محمدی و نیلوفر حامدی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس الهه محمدی و نیلوفر حامدی دو خبرنگار بازداشتی روزنامه شرق و هم میهن در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱ بازداشت شده بودند.

بیشتر بخوانید:

مسعود ستایشی در بخشی از نشست خبری خود در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا وقت رسیدگی به پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی خبرنگاران بازداشتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تعیین شده است؟ گفت: با اهتمامی که ریاست شعبه مربوطه داشته و نظارتی که داشتند فرصت مطالعه برای وکلای محترم را فراهم آوردند و وکلا با صرف وقت طولانی به مطالعه پرونده مبادرت کردند تا تدارک دفاع کنند. حقی که به آقای حمید نوری ندادند.

وی افزود: وقت رسیدگی در مرحله بدوی برای خانم الهه محمدی ۸ خردادماه و نیلوفرحامدی ۹ خرداد ماه است و در روزهای آتی دادگاه تشکیل و به اتهامات مطروحه با دقت کامل و سرعت مناسب رسیدگی می شود.

براساس این گزارش، سخنگوی قوه قضاییه ۶ اردیبهشت ماه سال جاری از صدور کیفرخواست برای نیلوفر حامدی و الهه محمدی به اتهام «همکاری با دولت متخاصم امریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» و ارسال پرونده آنها به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داده بود.

بیشتر بخوانید:

نیلوفر حامدی از ۳۱ شهریور و الهه محمدی از ۷ مهر ۱۴۰۱ در بازداشت موقت هستند.

این دو روزنامه‌نگار قرار است در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب (قاضی صلواتی) به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا