اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

سخنگوی شورای نگهبان: از جامعه حقوقی و وکلا و قضات بیش از ۴۰۰ نفر مورد تایید قرار گرفتند

وکلاپرس _ هادی طحان‌نظیف با بیان اینکه نامزدهای انتخابات مجلس از اقشار و اصناف مختلف هستند، اعلام کرد از جامعه حقوقی و وکلا و قضات بیش از ۴۰۰ نفر مورد تایید قرار گرفتند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان‌نظیف (عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان) با حضور در بخش خبری ساعت ۱۴ سیمای ملی به تشریح بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت.

بیشتر بخوانید:

تعداد نامزدهای نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی

طحان‌نظیف ابتدا با گرامیداشت دهه فجر و فرارسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مهلت یک ماهه شورای نگهبان برای بررسی اعتراضات و شکایات داوطلبانی که در مراحل قبل تایید صلاحیت نشده بودند، روز گذشته (۱۹ بهمن ۱۴۰۲) به پایان رسید و در نهایت ۱۴ هزار و ۹۱۲ نفر به عنوان نامزدهای نهایی انتخابات مجلس توسط هیات‌های نظارت و شورای نگهبان تایید و معرفی شدند.

وی عنوان کرد: بیش از ۷۳ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند و به ازای هر کرسی مجلس بیش از ۵۱ نفر نامزد هستند و می‌توانند با هم رقابت کنند.

رده سنی داوطلبان

سخنگوی شورای نگهبان درباره رده سنی داوطلبان بیان داشت: بیش از ۴۰۰ نفر دهه هفتادی، بیش از ۵ هزار نفر دهه شصتی، بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر دهه پنجاهی و حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر دهه چهلی هستند.

نامزدهای زن و حقوقدان انتخابات

طحان‌نظیف در خصوص تعداد نامزدهای خانم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد که شش برابر تعداد کرسی‌های مجلس یعنی بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از کاندیداها، خانم هستند.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات مجلس از اقشار و اصناف مختلف هستند، گفت: بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر اساتید دانشگاهی، حدود ۲۵۰ نفر پزشک و از کادر درمان، بیش از ۲۰۰ نفر از روحانیون و حوزویان، بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از فرهنگیان و بیش از ۴۰۰ نفر نیز از جامعه حقوقی اعم از قضات و وکلا هستند.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: مشارکت برای همه گروه‌ها و رویکردهای سیاسی فراهم شده و می‌توان شاهد انتخابات پرشور و رقابتی بود.

وی در پایان این گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: براساس قانون کسانی که در مراحل قبل تایید شده اما در مرحله شورای نگهبان صلاحیت‌شان تایید نشده است، امکان اعتراض دارند.

منبع: روابط عمومی شورای نگهبان

یک دیدگاه

  1. خوب که چی؟؟؟؟ تجربه ثابت کرده که هرکسی هم بیاد هیچ مشکلی حل نمیشه چون کمتر کسی با دغدغه حل مشکلات مردم میره مجلس… مطالعه و دانش کمه…. دردها رو به قول آقای پورمسعود اصلا حس نمی کنند….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا