اخبار آزمون هاویژه

سخنگوی اسکودا :‌ نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۰ تا پایان شهریور اعلام می‌شود

وکلاپرس- سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران اعلام کرد: نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۰ تا پایان شهریور اعلام خواهد شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از اختبار، وکیل ابراهیم کیانی (سخنگو و نائب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران) از اعلام نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۰ (برگزار شده در تیرماه ۱۴۰۱) تا پایان شهریورماه خبر داد.

ابراهیم کیانی اظهار داشت که نتایج آزمون وکالت ظرف ۱۰ روز آینده و بر اساس نمره تراز منتشر خواهد شد.

اگرچه پیش از این مدیران اسکودا اعلام کرده بودند که نتایج آزمون وکالت کانون های وکلای دادگستری ظرف ۴۰ روز پپس از برگزاری آزمون منتشر خواهد شد، اما با توجه به استفساریه مواد ۳ و ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار درباره معیار پذیرش در آزمون وکالت اعلام نتایج به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید:

در همین راستا معاونت حقوقی قوه قضائیه روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرده بود: نتایج آزمون بر اساس معیار ارائه شده توسط مجلس و بر مبنای میانگین وزنی نمرات تراز شده توسط سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اسلامی ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است وکیل ابراهیم کیانی روز گذشته وعده انتشار کارنامه آزمون وکالت وکلای فاقد صلاحیت علمی را داد و اعلام کرد: «کارنامه چند ساله این افراد بی‌صلاحیت منتشر خواهد شد تا مردم بدانند چه فردی دارای صلاحیت علمی در حوزه وکالت است و چه فردی فاقد این صلاحیت‌هاست. بر اثر این شفاف‌سازی مردم متوجه می‌شوند که کدام فرد با صلاحیت علمی پروانه کار کسب کرده و کدام فرد مبتنی بر این رانت قانونی، موفق به کسب مجوز شده است. با این شفاف‌سازی، بخش قابل توجهی از ابهامات برای مردم روشن می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا