گفت و گوویژه

سخنگوی اسکودا: قوه قضاییه به توافقات عمل کرد /موارد ناقض استقلال در اصلاح آیین نامه برطرف شده است

وکلاپرس– سخنگوی اسکودا درخصوص اصلاحیه آیین نامه اجرایی لایحه استقلال گفت: موارد ناقض استقلال برطرف شده است.

به گزارش وکلاپرس، غلامحسین محسنی اژه‌ای (رئیس قوه قضائیه) در تاریخ ۱۱ تیر ۱۴۰۲ با متن مورد توافق کانونها و معاونت حقوقی قوه قضاییه در خصوص اصلاحات موافقت کرد.

ماموریت ما پیرامون موارد ناقض استقلال کانون‌ها بود

وکیل ابراهیم کیانی در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزییات این مصوبه گفت: از یک سو به عنوان نماینده کانون‌های وکلای کشور تعیین شدم اختیار داده شده بود و تحت نظر ریاست اسکودا (دکتر جعفر کوشا) اقدام کردیم، از سوی دیگر ماموریت ما پیرامون موارد ناقض استقلال کانون‌ها بود.

وی ادامه داد: پیرو مذاکرات صورت گرفته با معاونت حقوقی قوه قضاییه، به متن واحدی رسیدیم که آن متن را در مجمع عمومی اسکودا در قالب پاورپوینت ارائه شد. مجمع متن را تصویب کرد و متن مذکور به کانون‌ها جهت امضا ارسال و درنهایت به قوه ارائه شد.

بیشتر بخوانید:

 

دغدغه اصلی کانونها در حوزه صدور و ابطال پروانه بود

کیانی افزود: دغدغه اصلی کانونها در حوزه صدور و ابطال پروانه بود؛ چرا که در زمان صدور پروانه کمیسیون قضایی و در زمان ابطال پروانه نیز مرجع قضایی اظهار نظر می‌کرد.

اختیاری درخصوص موارد خارج از استقلال کانون وکلا نداشتیم

او در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر چرایی عدم تعیین تکلیف در حوزه کارآموزی گفت: درخصوص مواردی که خارج از موضوع استقلال کانون وکلا بود، هیچ اختیاری به ما داده نشده بود‌.

سخنگوی اسکودا در پاسخ به مصوبه شورای اجرایی اسکودا مبنی بر مهلت ۱۰ روزه به کانون‌ها جهت ارسال پیشنهادات در حوزه کارآموزی و موارد انتظامی گفت: پیشنهادی به اسکودا واصل نشده بود.

او در پایان گفت: با مقایسه متن تنظیمی کانون‌ها و متن ابلاغی، میبینیم که قوه قضاییه به توافقات عمل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا