اخبار قوه قضاییهویژه

ستایشی: آزمون وکالت کانون وکلا ۱۳ مرداد و آزمون وکالت و کارشناسان رسمی مرکز وکلا اوایل سال آینده برگزار خواهد شد

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره عدم برگزاری آزمون وکالت در سال جاری

وکلاپرس- مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز دستگاه قضا پیرامون عدم برگزاری آزمون های وکالت و کارشناسان رسمی دادگستری در سال جاری توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه سخنگوی قوه قضاییه دلیل عدم برگزاری این آزمون ها در سال جاری را فشردگی در برنامه زمانی آزمون های سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نایب رئیس اسکودا درباره برگزاری آزمون کانون وکلا گفته است که قوه قضاییه باید ناظر باشد قوه قضاییه در خصوص آزمون وکالت کانون وکلا امسال چه تصمیماتی دارد؟ گفت: مطابق مواد ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار مصوب ۱۴۰۱، کانون کارشناسان رسمی، کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به موجب این مقررات موظف شده‌اند هرساله از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری و آزمون پروانه وکالت با نظارت قوه قضاییه اقدام کند.

هر سه مرجع تلاش داشتند آزمون های مورد بحث را برگزار کنند

وی افزود: هر سه مرجع تلاش داشتند آزمون های مورد بحث را تا پایان سال گذشته و سال جاری با همکاری سازمان یاد شده برگزار کنند ولی این مهم به دلیل فشردگی که در برنامه زمانی آزمون های مورد بحث از ناحیه سازمان سنجش و آموزش کشور بوده در سال گذشته میسر نشد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: آزمون پروانه وکالت مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱و آزمون پروانه وکالت کانون وکلای دادگستری در مورخه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ با نظارت معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با لحاظ معیارهای سنجش و پذیرش قانون تسهیل برگزار شد.

ستایشی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی که مدنظر است مقرر شده که آزمون پروانه وکالت کانون وکلای دادگستری در سال آتی در مورخ ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ و آزمون کانون کارشناسان رسمی دادگستری به صورت مشترک با مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در اوایل سال ۱۴۰۲ به نحو مناسب، مطلوب و در خور شأن برگزار شود.

وی در ادامه بیان کرد: این وعده را می دهیم که این کار با هماهنگی صورت گیرد و تمام تلاش این است که امور مربوط به حوزه آزمون و اخذ امتحانات مطابق موازین و مقررات مربوطه باشد و از تمام کسانی که در این زمینه برای اجرای دقیق مقررات همکاری کرده اند تشکر و قدردانی می کنم.

منبع: میزان

یک دیدگاه

  1. سلام ، تیتر اشتباه هست ، همونطور که داخل متن آوردید قرار هست آزمون کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلا ، کارشناسان ، مشاوران قوه قضائیه اوایل ۱۴۰۲ باشه ، منظور برگزاری آزمون کارشناسان رسمی هست از دو نهاد کانون و مرکز قوه قضاییه ، آزمون وکالت مرکز قوه قضائیه هندز مشخص نشده کی باشه و چون حالت سال قبل رو نداریم و کانون امتحان خودشو برگزار کرده دیگه نباید آزمون فوق العاده بذارن ، احتمالا برای وکالت ، یک آزمون کانون وکلا رو داریم در ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ، و یک آزمون مرکز قوه قضائیه در اواخر تابستان اوایل پاییز . لطفا تیتر خبرتون رو اصلاح بفرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا