اخبار آزمون هاویژه

سازمان سنجش: اسکودا باید درخواست برگزاری آزمون وکالت مجدد در سال جاری را بدهد تا به امکان سنجی برگزاری آن بپردازیم

طراح سؤالات آزمون وکالت سازمان سنجش با هماهنگی اسکودا است.

وکلاپرس ـ سازمان سنجش برگزاری آزمون وکالت مجدد در سال ۱۴۰۲ را موکول به درخواست اسکودا و بررسی امکان سنجی برگزاری آن توسط این سازمان دانسته است.

به گزارش وکلاپرس، موضوع برگزاری مجدد آزمون وکالت در سال جاری و به جبران عدم برگزاری آزمون در سال ۱۴۰۰ از جمله اخباری است که برخی از افراد و مسئولان در فضای رسانه‌ای در حال گفت و گو پیرامون آن هستند.

بیشتر بخوانید:

در همین راستا، سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار وکلاپرس در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات درباره برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲ اعلام کرد اسکودا باید درخواست برگزاری آزمون مختص سال ۱۴۰۲ را بدهد.

سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سؤال اول خبرنگار مبنی بر برگزاری یا عدم برگزاری آزمون وکالت مجدد در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده است:

براساس مذاکرات صورت گرفته با اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران آزمون سال ۱۴۰۱ اخذ پروانه وکالت ( بدلیل حجم آزمون های موظفی این سازمان در سال مذکور) در سال ۱۴۰۲ برگزار گردید.

پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون۱۴۰۱ ، دستگاه (اسکودا) باید درخواست آزمون مختص سال ۱۴۰۲ را بدهد.

سازمان سنجش نیز پس از دریافت درخواست (اسکودا) بابت برگزاری آزمون مختص سال ۱۴۰۲، امکان سنجی برگزاری، زمان بندی را تعیین و به دستگاه سفارش دهنده اعلام نماید.

درصورتی که برای آزمون مختص ۱۴۰۲ هنوز مکاتبه ای ازطرف دستگاه (اسکودا) انجام نشده است، پس پیشنهاد می شود پاسخ درخواستتان را از دستگاه مربوطه مطالبه نمایید.

این سازمان در پاسخ به سؤال دوم درباره طراح آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری چنین پاسخ داده است:

طراحی و تدوین سوالات آزمون مذکور توسط دفتر آزمون سازی و روانسنجی سازمان سنجش و با هماهنگی اسکودا با رعایت ضوابط شکلی و امنیتی صورت گرفته است.

استعلام از سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات
استعلام از سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات

تهیه خبر: هادی شریفی

‫۷ دیدگاه ها

  1. بچه ها برید سایت کارزار درخواست برگزاری آزمون مجدد رو بدهید. به خدا اگه به حد نصاب برسیم تا آخر امسال یه آزمون دیگه هم برگزار میکنند.

  2. مجلس محترم قانون تسهیل تصویب کرده خواهشاً لطفا در اسکودا تخته کنید تا کی آزمون های تکراری سخت بی‌نتیجه عمرمون رفت

  3. آزمون امسال اسکودا صورت سوال از قانون بود ولی پاسخ ها را لطفا بفرمایید از کدام منابع آوردید
    مثلا درس قانون اساسی، که وسط آزمون یک بار دیگر به عنوان درس نگاه کردم چون یک لحظه فکر کردم نکند آ.د.م باشد!
    اگر غرض ورزی نیست پس پاسخ بدهید چگونه استانداردی رعایت شده؟؟؟؟

  4. ضمن سلام واقعا باعث تأسف استکه حقوقدانان مسئول در مجموعه کانون وکلا برای عدم دسترسی متقاضیان جدید به پروانه وکالت و ورود به بازار کار از هر کارشکنی ابا ندارند تا آنجاکه با برگزاری آرمون سال ۱۴۰۲ روی هر مقرضی را سفید کردند .
    سئوالات غیراستاندارد ؛ غیر منصفانه و غیر متناسب با زمان آزمون و بدون رعایت استانداردهای آموزشی و …. خیلی اشکالات دیگر ….
    در صورتیکه مسئولین محترم باید تمام هم و غمشان این باشد که با یک معیار متناسب شرایط پذیرش را برای اینهمه متقاضی کار فراهم کنند و به تبع آن آحاد مردم که نیازمند خدمات وکلا هستند از امکانات دسترسی به وکلای بیشتر برخوردار شوند .
    شایسته است مقامات محترم کانون در سال ۱۴۰۲ با برگزاری آزمون مجدد چون در واقع آزمون برگزار شده آزمون موخر سال ۱۴۰۱ بوده است این شرایط را فراهم نموده و این حقوق متعلقه را برای متقاضیان کاریابی فرمایند .

  5. نمی دونم متوجه نیستید یا می خواهید ذهن مسئولان یا مردم را منحرف کنید… داوطلبان دنبال آزمون ۱۴۰۰ نیستند! ۱۴۰۰ با تعویق در ۱۴۰۱ برگزار شد و ۱۴۰۱ هم با تعویق در ۱۴۰۲ در مرداد در گرمای ۴۰ درجه برگزار شد…. اکنون دادطلبان خواهان برگزاری آزمون ۱۴۰۲ هستند که هنوز برگزار نشده…. نه ۱۴۰۰.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا