اخبار بین المللیویژه

سابقه کیفری یک فعال حقوق مدنی پاک شد

وکلاپرس- به دستور یک قاضی در شهر مونتگومری ایالت آلاباما در آمریکا، سابقه کیفری یک فعال حقوق مدنی بعد از ۶۷ سال پاک شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از CNN سوابق دادگاه کلودت کالوین، که در ۱۵ سالگی از واگذاری صندلی خود به یک فرد سفیدپوست در اتوبوس خودداری کرده بود، با حکم قاضی حذف شد.

کالوین که اکنون ۸۲ سال دارد، هنگامی که ۱۵ ساله بود به دلیل امتناع از دادن صندلی خود به یک فرد سفیدپوست در اتوبوسی در مونتگومری دستگیر شد.

قانون جداسازی مونتگومری

در آن زمان سفیدپوستان و سیاه‌پوستان اجازه نداشتند در یک ردیف کنار هم بنشینند. ‌ کلودت کالوین نمی‌پذیرد که صندلی اش را برای زنی سفید پوست که تازه سوار اتوبوس شده است، خالی کند و به راننده می‌گوید که کرایه را پرداخت کرده است و حق شهروندی اوست که بنشیند. در نهایت پس از ورود پلیس به ماجرا، کلودیت کالوین به اتهام آزار پلیس محکوم شد.

کالوین به دو فقره نقض “قانون جداسازی مونتگومری” و یک مورد جنایت “حمله به یک افسر پلیس” متهم شد. او در دادگاه اطفال و نوجوانان در تمام موارد مجرم شناخته شد اما محکومیت های جداسازی در دادگاه تجدید نظر لغو شد و در نهایت وی عفو مشروط گرفت.

بیشتر بخوانید: صدور حکم تبرئه از سوی دادگاهی در آمریکا برای ۴ متهم به تجاوز که از دنیا رفته‌اند

اما کالوین ویلیامز، یک قاضی دادگاه خانواده در آلاباما در ماه نوامبر درخواست کلودت را برای حذف سابقه اش پذیرفت. این قاضی جوان اقدام کالوین را شجاعانه توصیف کرد.

پیشرفت امکان پذیر است و اوضاع بهتر می شود

کلودت کالوین در خصوص این اقدام خود برای حذف سابقه اش گفت: “من می خواهم ما به جلو حرکت کنیم و بهتر شویم.” “وقتی به این فکر می کنم که چرا به دنبال پاک کردن نام خود توسط دولت هستم، به این دلیل است که معتقدم اگر این اتفاق بیفتد، به نسلی که اکنون بزرگ شده اند نشان می دهد که پیشرفت امکان پذیر است و اوضاع بهتر می شود. این الهام بخش آنها خواهد بود. دنیا را بهتر کن.”

این اتفاق نه ماه قبل از دستگیری بسیار مشهور روزا پارکس به دلیل اقدام مشابه نافرمانی مدنی و نقض “قانون جداسازی مونتگومری” رخ داد.

کلودت کالوین در 82 سالگی
کلودت کالوین در ۸۲ سالگی

منبع: CNN

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا