اخبار کانون ها

زندانیان گلستان از مشاوره رایگان حقوقی وکلای دادگستری بهره‌مند می شوند

در پی انعقاد تفاهم نامه بین کانون وکلای دادگستری گلستان و اداره کل زندان های استان:

وکلاپرس- در پی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کانون وکلای دادگستری گلستان و اداره کل زندان های استان، زندانیان گلستان از مشاوره رایگان حقوقی وکلای دادگستری بهره مند می شوند.

به گزارش وکلاپرس، روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گلستان از انعقاد تفاهم نامه ای با اداره کل زندان های استان خبر داد که بر اساس آن زندانیان و خانواده های آن ها از مشاوره حقوقی رایگان و معاضدت قضایی برخوردار می شوند.

طبق اعلام روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گلستان این تفاهم نامه به منظور حمایت از حقوق شهروندی، رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان و مشاوره و معاضدت حقوقی و قضایی رایگان و بازگشت سعادتمندانه آنان به زندگی، منعقد گردیده است.

بیشتر بخوانید:

علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای رایگان حقوقی به زندانیان، پذیرش حضوری زندانی یا خانواده آنها جهت استفاده از خدمات مشاوره ای حقوقی رایگان و وکیل معاضدتی در محل کانون وکلا، برنامه ریزی جهت برگزاری کارگاه ها و آموزش ویژه زندانیان و کارکنان زندان، ازجمله خدمات کانون وکلای دادگستری گلستان به زندانیان می باشد که در این تفاهم نامه به آن اشاره شده است.

همچنین، استقرار وکلای معرفی شده از سوی کانون وکلا در دفاتر تجهیز شده از سوی کانون جهت مشاوره و معاضدت قضایی زندانیان، در نظر گرفتن مکان ویژه جهت ملاقات وکلا با زندانیان، تعیین احد از مددکاران به عنوان رابط و همراهی وکیل معرفی شده از بدو ورود تا پایان جلسه معاضدت نیز ازجمله تعهدات اداره کل زندان های استان گلستان در این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم نامه، وکلای دادگستری گلستان در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت ۱۰ تا پایان وقت اداری در زندان های گرگان و گنبد حضور داشته و به زندانیان مشاوره می دهند.

دانلود پی دی اف تفاهم نامه

متن این تفاهم نامه به شرح زیر است:

تفاهم نامه همکاری بین کانون وکلای دادگستری و اداره کل زندانهای استان گلستان

مقدمه

بمنظور حمایت از حقوق شهروندی رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان و مشاوره و معاضدت حقوقی و قضایی رایگان و بازگشت سعادتمندانه آنان به زندگی این تفاهم نامه بین اداره کل زندانها و کانون وکلای دادگستری گلستان منعقد می گردد.

ماده (۱):

حضور مستمر و پررنگ و کلا در دفتر تجهیز شده در مؤسسات کیفری استان به منظور آموزش همکاری معاضدت و مشاوره حقوقی و قضایی و توسعه و گسترش فعالیت مرکز مشاوره حقوقی و قضایی در پنج روز اول هر هفته از ساعت ۱۰:۰۰ تا پایان وقت اداری برای تمامی زندانیان اعم از مرد یا زن

ماده (۲): تعهدات اداره کل زندانها

الف) استقرار وکلای معرفی شده از سوی کانون وکلای دادگستری گلستان در دفاتر تجهیز شده از سوی کانون جهت مشاوره و معاضدت قضایی تمامی زندانیان در پنج روز اول هر هفته از ساعت ۱۰:۰۰ تا پایان وقت اداری

ب) در نظر گرفتن مکان ویژه جهت ملاقات وکلا با موکلین خود در پنج روز اول هر هفته از ساعت ۱۰:۰۰ تا پایان وقت اداری

پ) تعیین احدی از مددکاران به عنوان رابط بین مؤسسه و کانون وکلا و همراهی وکیل معرفی شده از بدو ورود تا پایان جلسه معاضدت و ثبت اقدامات و عملکرد آنان و ارسال به اداره کل و کانون وکلا

ت) ایجاد شرایط لازم برای حضور مددجویان نیازمند خدمات مشاوره ی حقوقی در محل تعیین شده توسط موسسات کیفری استان

ماده (۳): تعهدات کانون وکلا

الف) ارائه ی لیست ماهیانه از سوی کانون وکلای دادگستری گلستان به مؤسسات کیفری تابعه و حضور وکلای معرفی شده در آن مکان در روز تعیین شده در ماده ۱ تفاهم نامه، برای ارائه خدمات مشاوره ای حقوقی و و قضایی رایگان

ب) پذیرش حضوری ماهیانه حداقل ده نفر زندانی با خانواده آنان جهت استفاده از خدمات مشاوره حقوقی و وکیل معاضدتی در محل کانون وکلا

پ) معرفی وکلای مجرب و نظارت بر عملکرد آنان جهت حضور به موقع آنان

ت) برنامه ریزی جهت برگزاری کارگاهها و آموزش ویژه ی زندانیان و کارکنان زندان

ث) ارسال بروشور و بولتنهای آموزشی برای مؤسسات کیفری تابعه جهت بالابردن آگاهی های حقوقی زندانیان

ماده (۴):

این تفاهم نامه که در یک مقدمه چهار ماده و در دو نسخه تنظیم شده هر کدام حکم واحد داشته و از تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۴ به مدت یک سال قابل اجرا می باشد.

غلامرضا سرلک مدیر کل زندانهای استان گلستان

دکتر علی طالع زاری رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا