اخبار بین المللیویژه

رییس IBA : ما قصد داریم با کمک شما بر اختیارات جدید دولت‌ها نظارت کنیم

پیام رییس اتحادیه بین المللی وکلا در خصوص همه‌گیری بیماری کرونا

وکلاپرس ـ «هوراسیو برناردز نتو»، رییس کانون وکلای بین المللی(IBA)، در وب سایت اتحادیه بین المللی وکلا به مناسبت بروز وقایع ناشی از همه‌گیری ویروس کوید ۱۹ پیامی را در مارس ۲۰۲۰ منتشر نمود که برگردان فارسی آن با ترجمه دکتر کارن روحانی(عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز) تقدیم می‌گردد:

«ما در مقطع زمانی فوق‌العاده‌ای زندگی می‌کنیم.  من سلام و احترام عمیق خود برای شما را  می‌فرستم و آرزو دارم که شما و خانواده‌تان ایمن و تندرست باشید. به عنوان وکلای بین المللی – خدمتگزاران و نمایندگان اقتصاد جهانی – شاهد هستیم که اقتصاد ما با سرعتی بی سابقه در حال اضمحلال است. در یک مدت بسیار کوتاه، زندگی و روش‌ها و شیوه‌های کاری ما کاملاً دگرگون شده است.

 روشی را که وکلای دادگستری و موسسات حقوقی در همه جا به سرعت در قبال چنین طیف وسیعی از چالش‌های جدید در پاسخ  به  مشکلات خود و موکلین برگزیده‌اند را عمیقاً تحسین می‌نمایم.  این حرفه باید به شدت به خود و مردمش افتخار کند که به این مهم دست یافته‌اند و در عین حالی که با نگرانی‌های سلامتی و اجتماعی گلاویز بوده‌اند.

من مطمئن هستم که همه ما این حس مشترک را داریم که تازه کم کم شروع به درک و پاسخ به پیامدهای فضای جدید خود کرده ایم. همچنین واضح است که همه تخصص‌های حقوقی و صور تحقق عدالت از عملکرد دادگاه‌ها گرفته تا دفاع از آزادی‌های اساسی و حاکمیت قانون تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

تمامی منتخبین ما در اتحادیه، کمیته‌ها، افسران و کارمندان عالی – همه آنهایی که می‌خواهم بخاطر فداکاری و مهارتشان در اینجا از آنها نام ببرم – در حال حاضر در حال انجام وظیفه هستند تا اعضا را در طی این دوره چالش برانگیز راهنمایی نمایند. دستورالعملها در حال نگارش است، مقالات تهیه شده، وبینارها )سمینارهای مبتنی بر وب و پادکست‌ها برنامه ریزی شده اند. وبینار توسط کمیته مدیریت موسسه حقوقی IBA در مورد مدیریت بحران Covid-19 هفته گذشته مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد (و برای تماشای آن می توانید به وبسایت اتحادیه مراجعه نمایید) ، و به زودی شاهد ثمرات اولیه این اثر خواهید بود. اگر ایده خاصی برای مشارکت خود دارید، لطفاً آنها را با رؤسای کمیته خود مطرح کنید. مثل همیشه در IBA ، این قدرت تلاش جمعی ما و سخاوتمندی اعضای متخصص ماست که بینش ارزشمند بسیاری را برای مسیر جدید پیش رو در اختیار ما قرار می‌دهد.

من همچنین به شما تعهد می‌دهم که IBA در طی این ماه‌های دشوار همچنان به هدف اساسی خود مبنی بر دفاع و حمایت از حاکمیت قانون پایبند باشد. چالش‌های موجود در این مأموریت از قبل عمیق بوده است، اما اکنون شاهد هستیم که دولت‌ها اختیارات جدیدی را برای مقابله با شرایط اضطراری به دست می‌آورند.  همه ما می‌دانیم که چنین اختیاراتی گاهی بدون نظارت کامل قانونی یا دموکراتیک صورت گرفته است، یا برای بازگشت به شرایط معمول جدول زمانی معین نشده است – ما قصد داریم با کمک شما بخشی از آن نظارت باشیم.  این بیماری همه گیر جهانی به روشنی نشان می‌دهد که هر یک از ما انسانیت مشترکی را در این دنیای بسیار منسجم مشترک تسهیم نموده‌ایم. ما برای عدالت بیشتر و حمایت کامل از حقوق به کار خود ادامه خواهیم داد.

امیدواریم که پیش از مدت زمان طولانی دوباره بتوانیم از حضور یکدیگر بهره‌مند باشیم. اجازه دهید همه با هم برای بازگرداندن حیات جهانی سرزنده تلاش کنیم و همچنان به کمک‌هایی که  IBA از طریق اعضایش در این راه می‌نماید افتخار کنیم. سالم و تندرست باشید و بگذارید امیدهای ما ترس‌های ما را به تسخیر درآورند.»

هوراسیو برناردز نتو – رییس اتحادیه بین المللی وکلا

به نقل از کانال تلگرامی «رحا»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا