اخبار کانون ها

رییس کل دادگستری استان یزد: قاضی و وکیل حبیب یکدیگر هستند؛ نه رقیب

غلامعلی دهشیری: یک وکیل در ۱۰ ماهه امسال ۲۱۵ پرونده را تشکیل داده و وکیلی دیگر ۱۹۵ پرونده

وکلاپرس- آیین گرامیداشت هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و همچنین جشن نیمه شعبان کانون وکلای دادگستری استان یزد سه شنبه گذشته مورخ ۱۷ اسفند ماه با حضور هیات مدیره جدید کانون وکلای یزد، رئیس دادگستری این استان و استاندار یزد برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا غلامعلی دهشیری رئیس دادگستری استان یزد در این مراسم ضمن قدر دانی از فعالیت های وکلا اعلام کرد: در نتیجه اقدام خداپسندانه وکلای دادگستری بیش از دو هزار و ۶۵۵ دادخواست به دستگاه قضایی وارد نشد.

غلامعلی دهشیری با بیان اینکه «قاضی و وکیل حبیب یکدیگر هستند نه رقیب و هدف هر دو اجرای عدالت است و تعامل این دو به تعالی عدالت می انجامد» عنوان کرد: خوشبختانه هیات مدیره جدید کانون وکلای دادگستری استان یزد فعالیت خود را به صورت بسیار قوی آغاز کرد و با حضور این هیات مدیره جدید ان شاءالله طلیعه بسیار روشنی را خواهیم داشت و می تواند منشا اثرات بسیار خوبی برای دادگستری باشد.

در نتیجه اقدام خداپسندانه وکلای دادگستری بیش از دو هزار و ۶۵۵ دادخواست به دستگاه قضایی وارد نشد

رییس کل دادگستری استان یزد در ادامه گفت: در یازده ماه اخیر دو هزار و ۳۹۰ وکیل در اداره ارشاد و معاضدت قضایی به صورت رایگان به مردم مشاوره ارائه کردند و بیش از ۵۰ هزار نفر در طول این یازده ماه خدمت مشاوره رایگان گرفتند که قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانبد:

دهشیری افزود: ۴۲ هزار نفر به صورت حضوری و بیش از هفت هزار نفر نیز به صورت تلفنی خدمت رسانی شدند و بیش از ۱۷ هزار نفر در پرونده های حقوقی و افزون بر ۱۲ هزار و ۸۶۳ نفر در پرونده های کیفری مشاوره شدند و نتیجه این اقدام خداپسندانه وکلای دادگستری این بود که بیش از دو هزار و ۶۵۵ دادخواست به دستگاه قضایی وارد نشد.

یک وکیل در ۱۰ ماه سال جاری ۲۱۵ پرونده تشکیل داده است

وی ادامه داد: از چالش های جدی دستگاه قضایی ورودی پرونده های جدید است که در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۱ درصد رشد داشته و برخی از آنها نیاز به اصلاح قوانین دارد و برخی نیز به دلیل تلاطم بازار و عملیات روانی در این زمینه است که باعث ازدیاد پرونده ها شده است و ان شاءالله در این زمینه آسیب شناسی صورت گیرد تا اصلاح شود.

رییس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: همچنین باید آسیب شناسی شود که یک وکیل چه تعداد پرونده در ماه می تواند متقبل شود و به عنوان مثال یک نفر در ۱۰ ماهه امسال ۲۱۵ پرونده را تشکیل داده و شخصی دیگر  ۱۹۵ پرونده و با توجه به افزایش ورودی باید آسیب شناسی شود و برخی از این پرونده ها به دلیل عدم پیگیری و یا مشابه بودن وقت قاضی را می گیرد.

دهشیری گفت: قانون برای عدم وقوع جرم در جامعه است و همچنین کلمه وکیل برای ایجاد اطمینان و آرامش است و ۲۴ بار در قرآن کریم تکرار شده و لذا اوصاف وکیل باید بر همین منوال باشد.

رییس کانون وکلای یزد: وکلا کمک کار دستگاه قضایی در اجرای عدالت هستند

رییس کانون وکلای دادگستری یزد نیز در این مراسم گفت: وکلا باید در حوزه حق ها و آزادی ها ورود کنند و وکلا کمک کار دستگاه قضایی در اجرای عدالت هستند.

محمدحسین جعفری افزود: همدلی، همراهی و همزبانی و عدالت مهدوی سرلوحه فعالیت ما در این دوره جدید است و ان شاءالله با این اصول در راستای سربلندی بیشتر جامعه وکلای استان و خدمت مضاعف به مردم عزیز دارالعباده و دارالعلم یزد حرکت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانبد:

وی ادامه داد: اگر وکلا در حوزه حق ها و آزادی ها ورود کنند به نفع جامعه خواهد بود؛ وکلا افراد ضعیف جامعه را مورد حمایت قرار می دهند و نمی توان برخی مشکلات را در جامعه انکار کرد و باید وکلا بتوانند در چارچوب نظام حقوقی موجود نسبت به نقد ناهنجاری ها و همچنین پیگیری آنها اقدام کنند.

تعبیر وکالت با کسب و کار ظلم به عدالت است

جعفری ادامه داد: تعبیر وکالت با کسب و کار و تجارت شایسته نیست و ظلم به عدالت است و همچنین وکلا مدافعان بی بدیل حقوق عمومی هستند و وکلا حایل بین مردم و حاکمیت قرار دارند و عدالت و آزادی های قانونی حق همه مردم است.

وی گفت: عدالت انسان را به تقوا نزدیک می کند و هرچه به تقوا نزدیک تر شویم به خدا نزدیک تر خواهیم شد و لذا بحث عدالت بسیار مهم است.

در این مراسم مهران فاطمی استاندار یزد نیز حضور یافت و با هیات مدیره جدید کانون وکلای دادگستری استان دیدار و گفت و گو کرد ، همچنین توسط محمدحسین جعفری رییس کانون وکلای دادگستری استان یزد گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه شد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا