اخبار کانون هاویژه

رییس کل دادگستری استان گلستان: فرهنگ استفاده از وکیل باید نهادینه شود

وکلاپرس-  در نشست اعضای هیات مدیره کانون وکلای استان گلستان و رییس دادگستری این استان، در خصوص راه حل هایی برای پیشگیری از طرح دعاوی جدید و نقش آفرینی وکلا در این زمینه بحث و گفت و گو شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان گلستان، نشست اعضای هیات مدیره کانون وکلای استان گلستان و رییس دادگستری این استان ک در روز دوشنبه (مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۸) برگزار شد، ضمن تاکید بر تداوم تعامل بین این دو نهاد قضایی، در خصوص نقش و جایگاه وکلا در دعاوی مطرح شده گفت و گو شد.

بیشتر بخوانید: رییس دادگستری استان تهران: هنوز استفاده از خدمات وکلا به فرهنگ تبدیل نشده است

نقش وکلا در مواجهه با ارباب رجوع

در این نشست، رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به نقش و جایگاه وکلا اظهار داشت: توجیه ارباب رجوعی که وکیل ندارد بعضاً مشکل است لیکن با حضور وکیل این مشکل بسیار سهل است.

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ استفاده از وکیل

«حیدر آسیابی» افزود: فرهنگ استفاده از وکیل به عنوان یک امر تخصصی باید نهادینه شود چرا که این امر باعث پیشگیری از طرح دعاوی خواهد شد.

شأن وکلا و قضات برابر است

وی بسیاری از مشکلات مردم در دعاوی مطرح شده را ناشی از عدم اطلاعات حقوقی شهروندان و فقدان وکیل در پرونده ها برشمرد و تأکید کرد: وقتی می گوییم شأن وکلا و قضات برابر است بایستی الزامات قضاوت رعایت شده و انتظار داریم وکلا نیز شأن وکالت را حفظ نمایند.

تداوم تعامل بین دستگاه قضای استان و کانون وکلا

همچنین  در پایان این نشست «غلامرضا اتحادیه» تقاضا نمود، همکاری و تعامل بین دستگاه قضای استان و کانون وکلای دادگستری مانند گذشته تداوم داشته باشد.

در این نشست که با حضور رییس، نایب رییس و اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان و رییس کل و معاون نیروی انسانی و برنامه ریزی دادگستری استان برگزار شد  رییس کانون وکلای دادگستری گلستان ضمن خیرمقدم به رییس کل جدید دادگستری گلستان و معرفی اعضای جدید هیأت مدیره کانون وکلای استان از تعامل «محمود اسپانلو» معاونت نیروی انسانی و برنامه ریزی دادگستری کل استان با کانون وکلا قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا