اخبار کانون ها

رییس کانون وکلای مرکز: ضروری است قوه قضاییه و وزارت دادگستری در تنظیم لایحه جامع وکالت از نظرات کانون های وکلا استفاده کنند

وکلاپرس– رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در واکنش به خبر تدوین لایحه جامع وکالت، بر استفاده از از نظرات کانون‌های وکلای دادگستری در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس، در روز های گذشته  امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، از برنامه و تلاش معاونت حقوقی قوه قضائیه برای تدوین لایحه‌ای جامع در حوزه حرفه وکالت خبر داده بود.

وی اعلام کرده بود: ما در برنامه‌های خود الزام به حضور وکیل در محاکم را داریم اما فعلاً طرحی در این زمینه آماده نکرده‌ایم. قوه قضاییه در حال بررسی لایحه‌ای جامع در این زمینه است. همچنین کانون‌های وکلای دادگستری در این زمینه مطالبات و پیشنهادهای زیادی ارائه کرده‌اند و متعاقب آن معاونت حقوقی قوه قضاییه به بررسی این موضوعات پرداخته است تا لایحه جامعی در این زمینه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود که البته هنوز به نتیجه نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

لزوم دعوت قوه قضاییه و وزارت دادگستری از کانون‌های وکلای دادگستری

در همین راستا حسین طالع رئیس جدید کانون وکلای دادگستری مرکز از قوه قضاییه و وزارت دادگستری در خواست کرد تا از همراهی کانون های وکلای دادگستری در این زمینه استفاده شود.

وی  گفت: قوه قضاییه و وزارت دادگستری در چارچوب سیاست‌های کلی نظام در قانونگذاری از نظرات کانون‌های وکلای دادگستری استفاده کنند.

حسین طالع درباره اظهارات امین حسین رحیمی وزیر دادگستری با موضوع در دست تهیه بودن «لایحه جامع وکالت» افزود: لایحه یادشده ارتباط مستقیم با کانون‌های وکلای دادگستری دارد و ضروریست قوه قضاییه و وزارت دادگستری در چارچوب سیاست‌های کلی نظام در قانونگذاری، با دعوت از نمایندگان کانون‌های وکلای دادگستری از نظرات متولیان این امر در این زمینه استفاده کنند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا