اخبار اسکودا

رییس کانون وکلای دادگستری همدان: ممانعت از برگزاری افتتاحیه همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور باعث اتحاد بیشتر کانون های وکلای کشور شد

وکلاپرس- دکتر غلامی جلال رییس کانون وکلای دادگستری همدان در ارائه گزارشی از چهل و هشتمین همایش اسکودا، ممانعت از برگزاری افتتاحیه همایش را سبب اتحاد بیشتر کانون های وکلای کشور دانست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای همدان دکتر غلامی جلال اقدام عده ای که به بهانه پوشش از برگزاری افتتاحیه چهل و هشتمین همایش اتحادیه سراسری اسکودا جلوگیری کردند را نقض مسلم آزادی انسان در انتخاب پوشش به عنوان مصداقی از مصادیق حقوق بشری دانست و افزود: عدم رعایت حال مهمانان از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی خوزستان و ریاست کمیسیون قضایی مجلس و مسئولان استانی نیز خودسری و خودکامگی تصمیم گیرندگان این اقدام را نشان می داد.

باید به حق پوشش احترام گذاشت

رییس کانون وکلای دادگستری همدان حق اقدام قانونی برای اتحادیه کانون های وکلای کشور و کانون میزبان برای طرح دعوا را محفوظ دانست و افزود: صرفا عده ای از مهمانان اقدام به بستن کراوات کرده بودند که فارغ از این موضوع باید به حق آنها در انتخاب پوشش احترام گذاشته می شد.

بیشتر بخوانید:

  •  اتحاد بیشتر کانون های وکلای

وی با اشاره به آیه شریفه ”  تعز من تشاء وتذل من تشاء” و مضمون آن(عزت و ذلت دست خداوند است)گفت: نشست های اتحادیه برای بیان دیدگاه های کانون ها و همدلی بیشتر بین آنهاست و این اقدام از سوی این افراد دو مزیت بسیار بزرگ داشت که اول باعث اتحاد و انسجام بیشتر کانون ها شد که قطعا خواست خداوند در همدلی کانون ها در حفظ حقوق ملت بوده و هست و دوم صدای رسایی شد برای شناساندن اتحادیه و محبوبیت بیشتر کانون های وکلا در نزد مردم را موجب شد.

این اقدام ناشی از سطحی نگری مسئولان مربوطه بوده و با خط مشی حاکمیت همسو نیست

دکتر غلامی جلال اقدام این افراد را بازی در زمین دشمن دانست و افزود: عده ای تصور می کردند در عصر حاضر با قطع کردن صدای میکروفون می توانند صدای عدالت و آزادی خواهی را قطع کنند، در حالی که این اقدام نه تنها خوراکی برای شبکه های معاند خارجی بود بلکه بهانه ای شد برای کسانی که به مباحث حقوق بشری کشورمان می پردازند. این اقدام ناشی از سطحی نگری مسئولان مربوطه بوده و با خط مشی حاکمیت همسو نیست.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان همدان

‫۶ دیدگاه ها

    1. وکلا مگه مشکل معیشت دارند؟ برای یه پرونده ساده مبالغ آنچنانی می گیرند . دریافتی خارج از عرف و پیشنهادهای کلان بابت فلان پرونده خاص دارند. گاهی بابت پرونده های کلان دستمزد درصدی طلب می کنند. یعنی اگر پرونده ای ده میلیاردی را بخواهند به سرانجام برسونند درخواست ده تا پانزده درصد یعنی معادل یک میلیارد تا یک و نیم میلیارد دارند. یک وکیل جوان ظرف چهار پنج سال به ثروتی نجومی میرسد در حالی که یک کارمند پس از سی سال خدمت دوباره باید بره سرکار تا معاش خود را تأمین کند.

      1. چی میگی برادر من دلت خوشه ها! اقلیت یک درصد رو به همه تعمیم نده! من زک وکیلم نه ساله دارم وکالت میکنم یک ماشین پژو دارم به همین ساعت قسم تازه موفق شدم یک اپارتمان پیش فروش اونم به صورت شراکتی با برادرم بخرم یکه به قاضی نرو تهمت هم نزن

        1. لیلا خانم ! این درگاه را مجالی نیست تا شرح مبسوطی از عملکرد بسیاری از وکلا که دریافتی آنچنانی دارند را برملا کنم اما نظر بنده در این خصوص مطلق نبود قطعاً در بین وکلا هم هستند کسانی که انسانهای شرافتمندی هستند و مدافع واقعی انسانهای مظلوم ، اما حقیقتا در اقلیت هستند.

    2. نون و آب نمیشه ولی این گیر دادنشون به کراوات خیلی مغز عقب افتاده میخواد که اینا رو دست طالبان دارند بلند میشن ( مثل گیر دادنشون به حجاب ) حکومت فقط به ظاهر آدمها کار داره دیگه چیکار داره که سیرند یا گرسنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا