اخبارویژه

رییس کانون وکلای خراسان به علت عدم اجرای حکم تعلیق یک وکیل مورد مواخذه قرار گرفته است

وکلاپرس ـ به گفته دکتر جلیل مالکی، اخیراً رییس کانون وکلای خراسان به علت عدم اجرای حکم تعلیق یک وکیل که از سوی دادگاه عمومی صادر شده، مورد مواخذه قرار گرفته است.

به گزارش وکلاپرس، دکتر جلیل مالکی(رییس کانون وکلای مرکز) در مراسم تحلیف تعدادی از کارآموزان کانون مرکز، از مواخذه دکتر مجتبی زاهدیان به سبب عدم اجرای حکم تعلیق صادره از یک دادگاه عمومی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس گزارش روابط عمومی کانون وکلای مرکز، مالکی در توضیح کوتاهی درباره این قضیه گفته است:

امروز رئیس محترم کانون خراسان بدلیل امتناع از اجرای تعلیق وکیل توسط دادگاه عمومی و بدون حکم محکمه انتظامی وکلا، مورد مواخذه قرار گرفته است.

رفتار حرفه ای وکیل در مقابل نهاد وکالت حمایت از مدیرانی است که زیر بار نقض استقلال وکیل و کانون وکلا نمی روند و اجازه نمی دهند که امنیت حرفه ای وکیل دادگستری از بین برود.

گفتنی است در این باب توضیح بیشتری از سوی این مدیر نهاد وکالت ارائه و یا منتشر نشده است. وکلاپرس به تلاش خود برای دریافت جزییات بیشتر از از چگونگی مؤاخذه، محکومیت وکیل و … ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است براساس منطوق صریح ماده ۱۷ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری امکان تعلیق وکیل دادگستری صرفا از طریق دادگاه انتظامی کانون وکلا ممکن است و «هیچ وکیلی را نمی‌توان از شغل وکالت معلق یا ممنوع نمود مگر به موجب حکم قطعی دادگاه انتظامی.»

ماده ۱۷ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری(مصوب ۱۳۳۳):

 از تاریخ اجرای این قانون هیچ وکیلی را نمی‌توان از شغل وکالت معلق یا ممنوع نمود مگر به موجب حکم قطعی دادگاه انتظامی.

همچنین پیشتر شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور در رأیی، اعاده دادرسی یک وکیل دادگستری را که توسط دادگاه عمومی به تعلیق از حرفه وکالت محکوم شده بود، تجویز و مجازات تکمیلی دو سال منع اشتغال در حرفه وکالت را مخالف قانون دانسته بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا