اخبارویژه

رییس دادگستری آذربایجان غربی: زن و مردی با جعل عنوان وکیل به جعل آرای قضایی دیوان‌عالی کشور اقدام می‌کردند

وکلاپرس- اعضای یک موسسه داوری در استان آذربایجان غربی با تظاهر به وکالت و جعل عنوان وکیل،  به اخذ وکالت کاری و گرفتن مبالغ کلان از شهروندان اقدام و به آنها آرای جعلی دیوان عالی کشور ارائه می کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از شناسایی و انهدام شبکه جعل آرای قضایی در استان و دستگیری ۳ متهم در این راستا خبر داد.

ناصر عتباتی در تشریح جزئیات شبکه جعل آرای قضایی اعلام کرد: افرادی با ارائه آرای جعلی از شعب تجدیدنظر و دیوان عالی کشور به محاکم دادگستری استان مراجعه کردند و با اطلاع از جعلی بودن آرای آنها، رسیدگی به موضوع در دستور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌ کارشناسی و رصد اطلاعاتی موسسات داوری و دریافت مستندات مشخص شد که این افراد جهت پیگیری امور خود به موسسه داوری مراجعه کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

اخذ وکالت کاری و ارائه تعهدنامه پیگیری امور حقوقی از مراجعین

وی بیان کرد: در این اقدام خانمی به نام “س- ج” با همراهی متهم دیگر  به نام “س – آ” خود را وکیل معرفی کرده و با اخذ وکالت کاری و ارائه تعهدنامه پیگیری امور حقوقی و اعمال مقررات ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری حدود ۱۰ میلیارد ریال وجه نقد از مراجعان اخذ کرده بودند.

آرای جعلی مربوط به یکی از شعب دیوان عالی کشور است

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: مراجعان با گذشت چند ماه به منظور پیگیری نتیجه اعاده دادرسی خود به دفتر موسسه مراجعه می‌کنند که متهم “س – آ” دادنامه‌های جعلی را از سیستم رایانه خود که مربوط به یکی از شعب دیوان عالی کشور بود، استخراج و به آنها تحویل می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

جعل، استفاده از سند مجعول آرای قضایی، کلاهبرداری

عتباتی بیان کرد: با توجه به حساسیت امر، موضوع در اولویت کاری حفاظت و اطلاعات دادگستری آذربایجان غربی قرار گرفت و با هماهنگی و دستور دادستانی این افراد به اتهام جعل و استفاده از سند مجعول آرای قضایی و کلاهبرداری و امیدوار کردن مردم به امور واهی و اخذ مبالغ از مراجعان دستگیر و اقلام دفتر آنها توقیف می‌شود.

۲۵ شهروند از اعمال آنها ضرر کرده‌اند

وی ادامه داد: در بازرسی از دفتر و رایانه‌های محکومان، تعداد زیادی پرونده کشف و مشخص شد این افراد با همکاری متهم سوم با هویت “ح- ح” با جلب اعتماد مردم، اقدام به کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد مردم کردند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵ نفر شهروند از اعمال آنها ضرر کرده‌اند و شکایت آنها در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه مطرح است.

بیشتر بخوانید:

دستگاه قضایی غیر قابل نفوذ است

وی در پایان از مردم خواست که فریب افراد و موسساتی را که ادعای نفوذ و اخذ آرای قضایی می‌کنند را نخورند، چرا که دستگاه قضایی غیر قابل نفوذ بوده و افرادی که مدعی نفوذ در این دستگاه هستند، تنها قصد کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد و نا آگاهی حقوقی مردم را دارند.

شهروندانی که به منظور پیگیری امورحقوقی خود به موسسه داوری مراجعه نموده‌اند و در صورتی که از این موسسه متضرر گردیده‌اند شکوائیه و مستندات خود را به شعبه ۲ بازپرسی ارومیه تقدیم کنند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا