اخبار کانون ها

رونمایی از مجوز برگزاری دوره‌های تخصصی وکالت در کانون وکلای مرکز

وکلاپرس-  مجوز برگزاری دوره‌های تخصصی وکالت در کانون وکلای دادگستری مرکز رونمایی شد و این نهاد در قالب دانشگاه علمی کاربردی زیر نظر خود دوره‌های مذکور را برگزار خواهد کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کانون وکلای مرکز در مراسم رونمایی از مجوز برگزاری دوره‌های تخصصی وکالت گفت: با راه اندازی این دوره‌های تخصصی، وکلا در یک یا دو رشته متخصص می‌شوند و مردم با اطمینان می‌توانند پرونده حقوقی یا کیفری خود را به وکلای خبره بسپارند.

تشکیل ۱۰ کمیته تخصصی در حوزه‌های مختلف حقوقی

جلیل مالکی با بیان این که از ابتدای تشکیل هیئت مدیره دوره ۳۱ کانون وکلای دادگستری مرکز، راه اندازی دوره‌های تخصصی و تاسیس مرکز نوآوری‌های تخصصی وکالت با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت، افزود: در پی این تلاش‌ها، پس از یک سال مجوز‌های لازم از وزارت علوم اخذ و ۱۰ کمیته تخصصی در حوزه‌های مختلف حقوقی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید:

دوره‌های غیراستاندارد گذشته فاقد اعتبار است

رئیس کانون وکلای مرکز با اشاره به این که مبرزترین اساتید حقوق کشور سرفصل‌های این دوره‌ها را طراحی کرده‌ و در آن تدریس می‌کنند، گفت: دانش پژوهان و مهارت آموزان این مرکز شامل وکلا و کارآموزان وکالت، می‌توانند با گذراندن این دوره‌ها و قبولی در آزمون پایان دوره، در یک یا دو رشته از در رشته‌های ۱۰ گانه، گواهی وکالت تخصصی کسب کنند.

مالکی همچنین تاکید کرد: دوره‌های غیراستاندارد موسوم به تخصصی، که پیش از این در گوشه و کنار برگزار می‌شده، فاقد اعتبار است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا