اخبار کانون هاویژه

راهکار حل مشکلات نهاد وکالت ارائه طرح توسط کانون های وکلا است

دیدار اعضای هیأت مدیره کانون وکلای همدان با نماينده همدان در مجلس شورای اسلامی

وکلاپرس- حجت الاسلام فلاحی بهترین راهکار برای حل مشکلات نهاد وکالت را ارائه طرحی برای اصلاح مقررات وکالت توسط خود کانون ها دانست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای همدان و خبرگزاری ایکنا، حجت الاسلام فلاحی در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون وکلای همدان بهترین راهکار برای حل مشکلات نهاد وکالت را ارائه طرحی برای اصلاح مقررات وکالت توسط خود کانون ها دانست زیرا مقرر شد کانون وکلای همدان با رایزنی با اتحادیه سراسری کانونهای وکلا و دیگر کانون های وکلا جهت ارائه طرحی جامع در این خصوص اقدام نماید.

بیشتر بخوانید:طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵۵ قانون وکالت

سعید آیینه وند ، رییس کانون وکلای همدان ، نیز در این دیدار به تشریح پیشینه کانون وکلا پرداخت و تصریح کرد کانون های وکلا خود را پشتیبان و یاری رسان حاکمیت می دانند.
آئینه وند با اشاره به ضرورت استقلال نهاد وکالت در تحقق دادرسی عادلانه، فراهم شدن بستر همکاری های قضایی بین المللی، تسهیل در استرداد مجرمین و عضویت موثر در نهادهای فراملی از جمله کانون بین المللی وکلا (IBA) را از جمله امتیازات این استقلال برای کشور دانست.
وی همچنین درخصوص ایرادات اساسی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: در این طرح به حرفه وکالت به منزله یک بنگاه اقتصادی و یک شغل نگاه کرده است و بر همین اساس ضابطه ای خطر آفرین در صدور پروانه وکالت پیش بینی کرده در حالی که وکالت یک حرفه خطیر تابع مقررات خاص است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا