اخبار بین المللیویژه

خروج پنج وکیل ترامپ از تیم حقوقی استیضاح وی

سنا می تواند ترامپ را از شرکت در کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری بعدی ممنوع کند

وکلاپرس- ۵ نفز از اعضای تیم دفاع استیضاح رئیس جمهور سابق آمریکا از این تیم خارج شدند و فعالیت و همکاری خود در خصوص دفاع از استیضاح ترامپ را خاتمه دادند.

استعفای وکلای تیم حقوقی ترامپ از شرکت در پرونده استیضاح وی

به گزارش سی.ان.ان از رسانه های این کشور “جاش هاوارد”، یکی از وکلای پرونده استیضاح ترامپ از کارولینای شمالی به همراه “جانی گاسر” و “کرگ هریس” دیگر برای رییس جمهور سابق آمریکا و تیم دفاع از استیضاحش کار نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: کانون وکلای نیویورک به دنبال اخراج وکیل ترامپ از این کانون است

به گزارش پولیتیکو “باچ بوئرز” و ” دبورا باربیر” نیز دو نفر از اعضای تیم وکلای استیضاح ترامپ از کارولینای جنوبی بودند که بر مبنای یک تصمیم مشترک اعلام کردند دیگر برای ترامپ کار نمیکنند.

حمله حامیان ترامپ به کنگره

گزارش امضا شده استیضاح علیه ترامپ به اتهام تحریک حامیانش که به حمله به کنگره منجر شد، ۱۳ ژانویه ۲۰۲۱ در کنگره ارائه شد. در همین راستا مجلس نمایندگان آمریکا برای بار دوم به استیضاح ترامپ رای دادند.

بیشتر بخوانید: ترامپ رودی جولیانی، وکیل خود، را مورد عفو ریاست جمهوری قرار نمی دهد

این تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا پس از آن بود که مایک پنس، معاون ترامپ، از به کار بردن متمم بیست و پنجم قانون اساسی در خصوص کنار گذاشتن ترامپ در پی اغتشاشات ششم ژانویه حامیان رئیس جمهوری سابق امتناع کرده بود.

ممنوعیت کاندیداتوری ترامپ

به نقل از ایسنا دومین جلسه استیضاح ترامپ در ۹ فوریه سال جاری میلادی در سنا انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است با وجود پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ، سنای آمریکا هنوز هم می‌تواند او را محکوم کرده و بر این اساس وی را از  شرکت در کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری بعدی ممنوع کند.

گفتنی است چند روز پیش شبکه تلویزیونی NBC News اعلام کرد دونالد ترام قصد دارد به شکل کتبی در دادگاه استیضاحش در سنای آمریکا از خود دفاع کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا