اخبار صنفیویژه

راهنمای پرداخت هزینه تمدید پروانه اشتغال وکالت (قدر السهم قوه قضاییه)

وکلاپرس ـ  با شروع ماه آبان موعد تمدید پروانه اشتغال وکالت فرا رسیده است و وکلای دادگستری برای پرداخت قدرالسهم قوه قضاییه باید از طریق سامانه خودکاربری وکلای دادگستری در سایت عدل ایران اقدام کنند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای یزد، وکلا و کارآموزان وکالت می توانند جهت پرداخت هزینه تمدید پروانه اشتغال وابستگان دادگستری (قدرالسهم قوه قضائیه)، از طریق سامانه خودکاربری وکلا و یا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور اقدام کنند.

برای ورود به سامانه خودکاربری وکلا بر روی لینک زیر کلیک کنید:

سامانه خودکاربری وکلای دادگستری 

راهنمای ورود وکیل و کارآموز وکالت به سامانه وکلا جهت پرداخت هزینه تمدید پروانه (قدرالسهم قوه قضائیه)

برای ورود به سامانه وکلا باید به ترتیب ذیل عمل کنید:

۱- در نوار جستجوی مرورگر عبارت “سامانه خدمات الکترونیک قضایی” را جستجو کنید. بعد از آنکه این عبارت را جستجو کردید وارد همین صفحه شوید.
نکته: بهتر است از مرورگر گوگل کروم و یا فایرفاکس استفاده نمایید.

۲- بعد از ورود به صفحه اصلی در قسمت سرتیتر آبی رنگ “خدمات ویژه”، چهارمین گزینه یعنی “سامانه وکلا و کارشناسان” را انتخاب کنید.

۳- صفحه جدیدی که برای شما باز شده شامل چهار گزینه برای انتخاب می باشد که باید گزینه “سامانه وکلا” را انتخاب کنید

۴- در صفحه جدید با دو کادر خالی با عنوان “شماره ملی” و “رمز شخصی” مواجه می شوید که باید آن ها را تکمیل نموده و سپس گزینه مرحله بعد را فعال کنید.

۵- در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد، وارد مرحله دوم ورود به سامانه وکلا شده و برای تلفن همراه شما یک “رمز موقت” شش رقمی ارسال می شود که باید آن را در کادر خالی وارد و گزینه ورود را فعال کنید.

۶- بعد از ورود به سامانه، بخش “کارتابل وکیل” برای کاربر به نمایش در می آید که شامل اقدامات مرتبط با وکیل است.

فرآیند تمدید پروانه وکالت و پرداخت قدرالسهم قوه قضائیه

نکته: پرداخت هزینه قدرالسهم قوه قضائیه برای بیش از سه سال و کمتر از یک سال از طریق این سامانه امکان پذیر نیست. برای تکمیل فرآیند تمدید پروانه وکالت و پرداخت قدرالسهم قوه قضائیه بعد از ورود به بخش کارتابل وکیل باید مراحل ذیل را انجام دهید:

۷- در صفحه کارتابل وکیل که اطلاعات شناسنامه ای وکیل مشتمل بر نام و نام خانوادگی در آن درج شده است، وکیل باید از گزینه های سمت راست صفحه، ردیف “تمدید پروانه وکیل” را انتخاب کند که بعد از آن صفحه تمدید پروانه برای او به نمایش در خواهد آمد.

۸- در این بخش مشخصات مربوط به وکیل به نمایش در می آید. در کادر “تاریخ اعتبار پروانه”، آخرین تاریخ اعتبار پروانه براساس اطلاعات ثبت شده در کانون نشان داده می شود. قسمت “پرداخت هزینه تمدید تا”، بر اساس اطلاعات موجود مبلغ پرداختی جهت تمدید پروانه وکالت را مشخص می کند.

۹- در این مرحله وکیل باید محدوده تمدید جدید خود را بر اساس “تعداد سال تمدید” (۱ یا ۲ سال) و یا تا تاریخ مشخصی در قسمت “پرداخت هزینه تمدید تا” (۱۴۰۱/۰۸/۳۰ یا ۱۴۰۲/۰۸/۳۰) در کادر مشخص شده درج نماید.

۱۰- با انتخاب گزینه “محاسبه هزینه“، سامانه هزینه تمدید پروانه وکالت مرتبط با قدرالسهم قوه قضائیه را محاسبه و ارائه می کند که در ردیف اول در قسمت “جمع کل هزینه“، مبلغ به ریال و تومان قید می شود و در ردیف دوم سامانه به طور خودکار شماره ای را با عنوان “شماره دریافت وجه” مشتمل بر ۱۸ رقم ارائه می کند که این شماره، مبنای دریافت وجه بر اساس یکی از روش هایی که در ادامه مطلب ذکر شده می باشد.

۱۱- پرداخت هزینه تمدید پروانه و پرداخت قدرالسهم از ۴ طریق امکان پذیر است:

الف- پرداخت اینترنتی
ب- استفاده از نرم افزار آپ
ج- استفاده از نرم افزار ایوا
د- مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی.

در صورت استفاده از نرم افزار برای پرداخت هزینه، وکیل باید گزینه “هزینه تمدید را پرداخت کرده ام” را فعال کند که در این صورت سامانه با سنجش صحت پرداخت از طریق درگاه پرداخت وضعیت را از درحال پرداخت به پرداخت شده تغییر می دهد.

مبالغ تمدید پروانه وکالت و کارآموزی در سال ۱۴۰۰:

وکیل پایه یک: ۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال (هشت میلیون ریال)

کارآموز وکالت با حوزه اشتغال مرکز استان: ۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال (پنج میلیون ریال)

کارآموز وکالت با حوزه اشتغال سایر شهرستان ها: ۸۵۰.۰۰۰ ریال (هشتصد و پنجاه هزار ریال)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا