اخبار کانون ها

رئیس کانون وکلای یزد: سیاست هیأت مدیره پدری مقتدر در مبارزه با هجمه‌ها و مادری مهربان در برابر شنیدن دغدغه‌ها است

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری یزد در مراسم تحلیف ۶۷ نفر از کارآموزان وکالت این کانون با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای، نکاتی را برای کارآموزان مذکر شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل کانون وکلای دادگستری یزد، مراسم دوازدهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت شب گذشته مورخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور جمعی از مسئولین دادگستری، اعضای هیئت مدیره کانون، پیشکسوتان عرصه وکالت و سایر مهمانان و خانواده های کارآموزان آغاز شد.

در این مراسم ۶۷ نفر از کارآموزان وکالت با اتیان سوگند دسته جمعی به طور رسمی به درجه وکیل پایه یک نائل می گردند.

 دکترجعفری؛ رئیس کانون وکلای دادگستری یزد در مراسم دوازدهمین دوره تحلیف کارآموزان کانون وکلا گفت: مراسم تحلیف، مراسم تشریفاتی نیست و سوگند وکالت، پیمان وکلا با خالق متعال است.

وی با بیان اینکه ادای سوگند وکالت، ضمانت اجرا دارد، اظهارداشت: عدم تعهد به سوگند وکالت در گفتار و کردار وکیل، تخلف محسوب شده و دارای محکومیت انتظامی است.

بیشتر بخوانید:

دکتر جعفری جنس سوگند وکالت را از نوع حقوق عمومی دانست و افزود: وکلا در مراسم تحلیف سوگند یاد می کنند که پاسدار اعتماد مردم باشند و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس کانون وکلای دادگستری یزد در ادامه، بزرگترین سرمایه یک وکیل را «اعتماد مردمی» عنوان و تصریح کرد: تعهد به سوگند وکالت موجب حسن شهرت وکیل و ازدیاد برکت الهی خواهد شد.

مراسم دوازدهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت کانون یزد
مراسم دوازدهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت کانون یزد

دکتر جعفری با بیان اینکه خوشنامی و صداقت  لازمه «امانت» است تاکید کرد: وکلا باید این دو خصلت را به طور ویژه سرلوحه کار وکالت خود قرار دهند.

دکتر جعفری افزود: بنابر مصادیق سوگندنامه، وکلا باید براساس قوانین روز و با توکل بر خداوند در راستای احقاق حق و حقانیت گام بردارند.

رئیس کانون وکلای دادگستری یزد با اشاره به اهمیت حفظ شرافت وکلا در پیگیری امور، خاطرنشان کرد: وکلا باید کار خود را در عین توجه به احترام به طرفین دعوی و شخص و مقام ها انجام دهند زیرا احترام؛ شرافت، بزرگی و ایستادگی می آورد.

دکتر جعفری در بخش دیگری از سخنانش بر رعایت اصل بی طرفی، امانت داری و عدم دخالت احساسات در انجام امور تاکید کرد.

دکتر جعفری در ادامه کانون وکلا را قدیمی ترین و بزرگترین نهاد مدنی دانست و گفت: نهادهای مدنی همواره دارای مسئولیت اجتماعی هستند لذا بر این اساس کانون وکلا باید در حوزه حقوق عمومی و اعتماد مردم ورود کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری یزد در بخش دیگری از سخنانش به تعطیلی چند ساله مجله کلام وکیل اشاره کرد و نوید از سرگیری مجدد تحریر این مجله را در آینده ای نزدیک داد.

بیشتر بخوانید:

وی همچنین با بیان اینکه باور و اعتماد مردم به نهاد وکالت معنا، دوام و تشخص می دهد، اظهارداشت: باید در این حوزه با راه اندازی کلینیک ها، کمیسیون بانوان و صیانت ورود پیدا کرده و گامی موثر در حوزه حقوق عمومی برداریم.

دکتر جعفری تصریح کرد: سیاست هیئت مدیره در دوره چهارم، پدری مقتدر در مبارزه با هجمه ها و مادری مهربان در برابر شنیدن دغدغه ها و مسائل وکلا در راستای ارتقاء بیش از پیش جایگاه کانون است.

رئیس کانون وکلای دادگستری یزد در پایان اظهارداشت: استقلال کانون وکلا و نهاد وکالت، ماندنی است و آینده از آن شما وکلاست.

منبع: روابط عمومی و اموربین الملل کانون وکلای دادگستری یزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا