اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای کرمان: وکیل نباید از وکالت مجرم حرفه‌ای یا خطرناک ابایی داشته باشد

وکلاپرس _ رئیس کانون وکلای کرمان در چهاردهمین آئین تحلیف کارآموزان این نهاد، از دفاع از مجرمین حرفه‌ای و خطرناک صحبت کرد و از تفکیک بین جرم و مجرم گفت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان کرمان، چهاردهمین آئین تحلیف کارآموزان وکالت روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۹، با حضور هیأت مدیره این نهاد، جمعی از مسئولین قضایی و اجرایی و رئیس اسکودا در سالن مرتضوی استانداری کرمان برگزار گردید.

بیشتر بخوانید:

در این جلسه، محمد عارفی پس از خیر مقدم  و تقدیر از مقامات قضائی استان که دعوت هیأت مدیره کانون را اجابت کردند، به کارآموزان حاضر، پشت سر گذاشتن مسیر ۱۸ ماهه کارآموزی و قبولی در آزمون صعب وکالت را تبریک و تهنیت گفت.

بر عهده گرفتن وکالت یک شخص مجرم دفاع از عمل مجرمانه آن شخص نیست

وی در ادامه خاطر نشان کرد که برعهده گرفتن وکالت یک شخص مجرم، دفاع از عمل مجرمانه آن شخص نیست بلکه دفاع  کردن از سایر حقوق وی بر اساس قانون می باشد و در حقیقت وظیفه وکیل جلوگیری از اعمال مجازات ها و انجام امور خلاف قانون در حق موکل است؛ با توجه به اینکه بدون حضور وکیل به جرایم کیفری در دستگاه عدلیه رسیدگی نمی شود لذا یک وکیل نباید از برعهده گرفتن وکالت شخص مجرم  حرفه ای یا خطرناک یا غیره ابایی داشته باشد.

وکیل موظف است سخنان عامیانه موکل را به زبان حقوقی ترجمه کند

عارفی بیان داشت: وکیل موظف است که حق موکل خود را براساس قانون ادا کند و سخنان عامیانه وی را به زبان حقوقی ترجمه کرده و در ذهن قضات محترم دادگستری و در رئوس پرونده منعکس نماید؛ به گونه ای که هر شخصی که پرونده را مطالعه می کند به حقانیت موکل وی پی برد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان در انتها از حضور دکتر کوشا ریاست اسکودا، دکتر بیگ زاده معاونت استاندار، سید مهدی قویدل معاونت دادگستری استان کرمان و دکتر رئیسی معاون دادستان و ذوالفعلی نژاد مدیرکل اداره زندان ها، تشکر کرده و از همکاری اداره زندان ها با کانون وکلا قدردانی و به تعداد بالای خدمات معاضدتی، مشاوره ای و تسخیری کانون اشاره داشت.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمان

بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه

  1. بله درسته اولا که گاهی باید گفت وکالت از متهم چه بسا جرمی واقع نشده، دوما مجرم حرفه ای هم قانون را نمی داند و نیاز به وکیل دارد تا چنانچه حقوقی دارد ضایع نشود، مثلا مجرم حرفه ای هم سزاوار زندانی نیست که آب گرم نداشته باشد، مجرم حرفه ای هم نیاز به غذا دارد، شکنجه ممنوع است، مجرم حرفه ای عبارتی کلی است، تا منظور از حرفه ای چه باشد و چه جرمی… اما وکیل باید حتما دقت کند، از جرایم موکلش دفاع نکند فقط از حقش دفاع کند، گاهی وکلا درصدد ضربه بیشتر به قربانی جرم در مقام دفاع از مجرم هستند، این اشتباه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا