اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای مرکز: در جلسه با برخی نمایندگان کمیسیون قضایی مجلس درباره طرح استفاده از نماینده حقوقی غیر وکیل مذاکره شد

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای مرکز در دیدار با اعضای شورای تشکل‌ها از مذاکره با برخی نمایندگان کمیسیون قضایی مجلس درباره طرح استفاده از نماینده حقوقی غیر وکیل خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز روز سه‌شنبه سیزدهم دی‌ماه با اعضای شورای تشکل‌ها دیدار کرد و از فعالیت‌های صورت گرفته برای حل مشکلات کانون گفت.

حسن صفادوست در این جلسه بیان کرد: مهم‌ترین دغدغه ما این است که استقلال کانون و شان وکیل را ارتقا دهیم. بنده هر هفته در جهت حل مشکلات جامعه وکالت جلساتی را برگزار و درباره مشکلات صنف مذاکره میکنم . شان وکیل و نحوه رفتار با همکاران ما یکی از اولویت‌های اساسی بنده است؛

تفاهم‌نامه‌ای درباره نحوه تردد وکلا در محاکم منعقد خواهد شد

او ادامه داد: درباره نحوه تردد وکلا در محاکم، ما راهکارهای سهل‌تری را به قوه قضاییه پیشنهاد دادیم. و مقرر شد در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص به صورت پایلوت در تهران منعقد شود تا همانند آنچه که در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عدالت اداری وجود دارد، احراز هویت وکلا در سایر محاکم نیز صورت پذیرد..

منتظر ابلاغ اصلاحیه بخش اول آیین‌نامه ١۴٠٠هستیم

صفادوست درمورد آیین‌نامه ١۴٠٠ عنوان کرد: در جلساتی که برای اصلاح آیین‌نامه ١۴٠٠برگزار شد در خصوص موادی که ناقض استقلال کانون بود، تاکید کردیم. و اکنون منتظر ابلاغ اصلاحیه بخش اول هستیم تا وارد اصلاح سایر مواد شویم.

بیشتر بخوانید:

سعی داریم مذاکراتی در زمینه اصلاح قانون تسهیل داشته باشیم

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به اینکه قانون تسهیل تناسب‌ها را برهم زده و قوه قضاییه هم زیر،ساخت این حجم ورودی کارآموز رادر جهت آموزش ندارد، گفت: ما سعی داریم مذاکراتی را نیز در زمینه اصلاحیه قانون تسهیل با قوه قضاییه و معاونت قوانین و مقررات مجلس در پیش رو داشته باشیم چراکه این یک قانون غیرکارشناسی است.

درباره طرح استفاده از نماینده حقوقی غیر وکیل مذاکره کردیم

او افزود: در جلسه‌ای که باتعدادی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز داشتیم در خصوص ماده واحده‌ای که درآن نمایندگان حقوقی اشخاص حقوقی می‌توانند به عنوان وکیل در محاکم حضور داشته باشند،مذاکره کردیم و معایب و ایرادات آن را ذکر نمودیم ، امیدواریم این ماده واحده به تصویب نرسد و مشکلات دیگری را مانند قانون تسهیل ایجاد نکند.

بیشتر بخوانید:

ایجاد یک پژوهشگاه علمی و حقوقی در حد اداره حقوقی قوه قضاییه

صفادوست با اشاره به اینکه پژوهشگاه کانون یکی از ایده‌های هیئت مدیره جدید است، گفت: با ایجاد یک پژوهشگاه علمی و حقوقی می‌خواهیم آن را در حد اداره حقوقی قوه قضاییه ارتقا دهیم

تصمیم گرفتیم کمیسیون مالیاتی مستقل باقی بماند

او از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته به استقلال کمیسیون مالیاتی اشاره کرد و گفت که با توجه به اینکه همکاران ما مشکلات مالیاتی بیشتری ممکن است گریبانگیرشان شود تصمیم گرفتیم کمیسیون مالیاتی مستقل باقی بماند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز همچنین در پایان سخنانش تاکید کرد که همه در اداره کانون دخیل باشند و زمانی کانون می‌تواند ارتقا پیدا کند و آرامش داشته باشد که همه سهم داشته باشند.

در پایان جلسه نیز برخی از اعضای شورای تشکل‌ها دغدغه های خود را با رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در میان گذاشتند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا