اخبار کانون هاویژه

حسن صفادوست: مرحله نخست اصلاح آیین‌نامه جدید لایحه استقلال تقریبا پایان یافته است

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در مراسم آیین افتتاح مرکز تعاون این کانون از پایان یافتن مرحله نخست اصلاح آیین‌نامه مصوب ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، آیین افتتاح مرکز تعاون کانون وکلای دادگستری مرکز روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ با حضور رییس و اعضای هیئت مدیره و پیشکسوتان و تعدادی از وکلای کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

وکیل حسن صفا دوست رئیس کانون وکلای مرکز، در این مراسم گفت: مرحله نخست اصلاح آیین‌نامه مصوب ۱۴۰۰ تقریبا پایان یافته و منتظریم ابلاغ شود.

رئیس کانون وکلای مرکز عنوان کرد: دو ماه از استقرار  هیأت مدیره دوره سی و دوم سپری شده است. در این مدت تمام سعی و وقت‌مان را در جهت صیانت از استقلال و ارتقای سطح کمی و کیفی کانون وکلای دادگستری مرکز گذاشتیم. بیش از ده یا دوازده ملاقات مهم را به همراه هیئت مدیره با مقامات از قوای سه گانه داشتیم که در تمام این جلسات خط قرمز ما صیانت از استقلال کانون وکلا بوده و هست. اینجا ما یک صنف هستیم و نه یک جریان غالب و پیروز بر سایر تشکل ها و جریانات کانون و رسالت ما خدمتگزاری به تمام اعضای کانون وکلا و انجام وظایف قانونی است که به عهده داریم.

وی افزود قطعا همه جریانات صنفی که در کانون وکلا حضور دارند  حق نقد و انتقاد دارند و از تمام انتقادات و پیشنهاداتی که به صیانت از استقلال این نهاد کهن مدنی کمک کند، استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای مرکز ادامه داد: در خصوص آیین نامه اجرایی ١۴٠٠ لایحه استقلال کانون وکلا مرحله نخست اصلاح تقریبا پایان یافته و منتظریم ابلاغ شود و درباره اصلاح سایر مواد با اتحادیه و سایر کانون ها در حال مذاکره هستیم.

این مدیر نهاد وکالت درباره اصلاح قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار بیان داشت: جلسه ای را با معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی داشتیم. نسبت به بررسی نحوه اصلاح قانون تسهیل وارد مذاکراتی شدیم و در این راستا قوه قضاییه ما را همراهی می کند.

گفتنی است پیشتر برخی وکلای دادگستری از ارسال اصلاحات آیین نامه جدید از سوی معاونت حقوقی قوه قضائیه به دفتر رئیس قوه قضائیه جهت تأیید و ابلاغ خبر داده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا