اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای مرکز درباره کمیته بررسی ناآرامی‌های ۱۴۰۱: از بزرگان صنف کمک فکری می‌خواهم

وکلاپرس- در چهل و پنجمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز اعضای هیات مدیره کانون وکلای مرکز پیرامون انتخاب رئیس این کانون در کمیته بررسی ناآرامی های سال ۱۴۰۱ بحث و گفت و گو کردند.

به گزارش وکلاپرس، وکیل حسن صفادوست رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز روز ۱۷ اردیبهشت با حکمی از سوی رئیس جمهور، عضو کمیته ویژه بررسی ناآرامی های سال گذشته شد.

اگر اتفاقی بیافتد به نام نهاد وکالت نوشته خواهد شد

به نقل از رسانه صنفی انعکاس، در جلسه مورخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ هیأت مدیره کانون وکلای مرکز، وکیل حسن صفا دوست در خصوص این موضوع عنوان کرد: حکمی که برای من زده شد به پیشنهاد معاون حقوقی دولت به من داده شد. این موضوع بار بسیار سنگینی است. با هیات مدیره محترم و معمرین جلسه ای هفته آینده خواهم داشت تا مشورت کنم.

رئیس کانون وکلای مرکز افزود: چون این اتفاق به دلیل شخصیت حقوقی من است، اگر اتفاقی بیافتد به نام نهاد وکالت نوشته خواهد شد. من نه طالب این موضوع هستم و نه طالب بودم. قطعا کمک فکری میخواهم از بزرگان صنف. این امر یک فرصت است که باید با فکر با ان برخورد کرد. باید یک گروه پشتیبانی قوی و مسلط از من حمایت کنند. تا به امروز من در هیچ جلسه ای در این خصوص حاضر نبودم. کارگروهی در وزارت کشور تشکیل شده که نتیجتا منجر به انتخاب این افراد شده است.

باید از حقوق ملت حمایت کنید

وکیل حسین طالع(عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز) در این خصوص اظهار داشت: اگر اقای صفادوست بروند نظر کانون وکلا را بیان کنند ولی نتیجه چیز دیگری شود، عواقبی دارد. من از الان نتیجه را پیش بینی می‌کنم. در گزارش منتشر شده از کلمه نا آرامی‌ها استفاده شده است. در حالیکه قبلا از کلمه اغتشاشات استفاده می‌شد. این کلمه را تعدیل کردند. اگر شرکت کنید و نظر ما را بگویید و از حقوق ملت حمایت کنید ولی خروجی چیز دیگری باشد، باید دید به چه نتیجه ای منجر میشود.

بیشتر بخوانید:

وکیل پاشا امیرى، عضو دیگر هیأت مدیره کانون وکلای مرکز، درباره این انتصاب از سوی رئیس جمهور اظهار داشت: این فرصت، اتفاق خوبی است. من نامه اقای رییسی را دیدم اشاره شده بود به اینکه خلاهای موجود قانونی بررسی شود و در مورد عدم امکان اعتراض نیز مواردی مطرح شده بود. به نظر من حضور شما با نگاه مستقل حتما نتیجه مثبت خواهد داشت.

امیری اضافه کرد: به نظر من این امر یک فرصت خوب و بزرگ برای نهاد های مدنی است. رئیس کانون وکلا می‌تواند به بهترین نحو ممکن در راستای حفظ حقوق مردم اقدام کند. خیلی از موارد حقوقی در این مورد را اینحا هم قبلا بحث کردیم و گفتیم کانون وکلا نظراتش را به حاکمیت منتقل کند. این فرصت خوبی است برای انتقال صداى کانون به نهاد حکومت. من فکر می‌کنم با آزادگی که در اقای صفادوست میبینم، اگر بتوانند بدون ترس و محافظه کاری موارد را بیان کنند ، نتیجه خوبی حاصل خواهد شد. اقای دکتر میتوانند از مشاورینی هم استفاده کنند.

از این فرصت استثنائی میتوان برای نفع ملی بهره برد

محمد شاه محمدی، نائب رئیس کانون وکلای مرکز، درباره این انتصاب اظهار امیدواری کرد و گفت: صرف نظر از تصمیم باید تلاش کنیم آنجا بهترین خروجی را داشته باشد. شاید افرادی از شما نتیجه بخواهند. هیچکس نمیتواند چنین تضمینی دهد. ولی این فرصت مناسبی است برای مردمی که انتظار دارند صدایشان به نهاد حاکمیت برسد. از این فرصت استثنائی می‌توان برای نفع ملی بهره برد.

فرشاد فارسانی نیز در این باره گفت: درخصوص این انتخاب من خواستم بدانم شخصیت حقوقی شما مد نظر بوده یا شخصیت حقیقی. به نظر من باید در این موضوع شما بررسی بفرمایید حقوق مردم و حقوق حاکمیت لحاظ شده یا خیر. در حقوق اسلامی هم این موضوع پیش بینی شده که اگر کسی خسارت دید، از دولت دریافت کند.

منبع: انعکاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا