ویژهیادداشت

رئیس سابق کانون وکلای اصفهان درباره خطر عادی سازی مشکلات نهاد وکالت هشدار داد

لیلا رئیسی: خبر ادغام هم به گوش می رسد، حتما فردا روزی، این هم عادی جلوه داده خواهد شد!

وکلاپرس- دکتر لیلا رئیسی رئیس سابق کانون وکلای اصفهان در اینستاگرامش با گرامیداشت سالروز استقلال کانونهای وکلا درباره خطر عادی سازی مشکلات هشدار داد.

به گزارش وکلاپرس، دکتر رئیسی در این یادداشت هفتم اسفند را فرصتی برای یادآوری آسیب های وارده به نهاد وکالت دانسته و ضمن ابراز نگرانی نسبت به اجرای آیین نامه جدید بدون اعمال اصلاحات، آن را پیش زمینه رخدادهای نامطلوب برای نهاد وکالت دانسته است.

لازم به ذکر است اصلاحات آیین‌نامه جدید لایحه استقلال ۲۳ آبان برای رئیس قوه قضائیه ارسال شده و از آن زمان در انتظار امضا از سوی رئیس دستگاه قضا است.

بیشتر بخوانید:

رئیس سابق کانون وکلای دادگستری اصفهان در حساب اینستاگرامی خود نوشت:

در یک هفته گذشته

بیشتر کانونهای وکلا همانند سالهای گذشته با تلاش زیادی سالروز استقلال کانونهای وکلا را جشن گرفته و گرامی داشتند. تمام این تلاشها شایسته و قابل تقدیر است. اما در این بین نباید فلسفه اصلی گرامی داشت هفتم اسفند را از یاد برده یا کمرنگ نماییم.

هفتم اسفند فرصت خوبی است تا کانونهای وکلا در کنار تمام فعالیتهایشان در طول سال، بطور ویژه و رساتر از قبل آسیب های وارده به نهاد وکالت را شفاف و بی پرده، بیان نموده و نگرانیها و انتظارات جامعه وکالت را از تمام دستگاه ها و مراجع حاکمیتی مربوطه، پرقدرت مطالبه نمایند، هرچند ممکن است بدون پاسخ بماند…

عادی سازی مشکلات جامعه وکالت و اینکه خبری نیست و همه چیز مطلوب است یا مطلوب خواهد شد! بزرگترین ضربه ای است که در چند وقت اخیر به نهاد وکالت وارد شده است.

آیین نامه با تمام مشکلاتش و قبل از تعیین تکلیف اصلاحات، علیرغم تمام مخالفت ها، اجرایی شده و شنیده می شود برخی با افتخار اسم آنرا نوعی تعامل با سیستم قضایی گذاشته و این امر را کاملا عادی و طبیعی جلوه می دهند! خبر ادغام هم به گوش می رسد، حتما فردا روزی، این هم عادی جلوه داده خواهد شد!

گرامیداشت هفتم اسفندماه با این عادی سازیها، واقعا در تعارض است و همچنان گویای رخدادهای نامطلوبی در آینده نه چندان دور برای جامعه وکالت می باشد.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dr Leila Raisi (@raisi.leila)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا