اخبار

رئیس رسانه ملی: صاحبان شغل وکالت پناهی برای مردم محسوب می‌شوند

وکلاپرس- دکتر جلیل مالکی در دیدار با رئیس رسانه ملی، ضمن انتقاد از نشان دادن چهر‌ه‌ای مخدوش از وکلا، کانون وکلا را کمک حال صدا و سیما برای توسعه فرهنگ وکالت و آگاهی‌های حقوقی دانست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر مالکی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، در این دیدار که یکشنبه گذشته (۲۵ اردیبهشت) برگزار شد در خصوص خدمات متقابل نهاد وکالت دادگستری و سازمان صدا و سیما با پیمان جبلی به گفت و گو نشست. رئیس رسانه ملی نیز در این دیدار بر تشکیل کارگروه مشترک حقوقی با کانون وکلای دادگستری تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

صاحبان شغل وکالت پناهی برای مردم محسوب می‌شوند

 دکتر جبلی در دیدار اعضای کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: صاحبان شغل وکالت طبق فرازی از دعای شریف ابوحمزه؛ پناهی برای مردم محسوب می‌شوند.

جبلی افزود: رسانه ملی روابط عمومی هیچ دستگاهی نیست اما با افتخار، تریبون جمهوری اسلامی هستیم. تفاوت بین تریبون نظام بودن با روابط عمومی جناح ­های مختلف بودن، کاملاً با هم متفاوت است. ما پای نظام می ­ایستیم و از آن دفاع می­کنیم؛ چون نظام را برآمده از رأی مردم و خون شهدا می­دانیم و دفاع از مردم هم که به طریق اولی بر ما واجب است.

عموم مردم قادر به دفاع از حقوق خود نیستند

مالکی تصریح کرد: داشتن وکیل، حق طبیعی مردم است و عموم مردم به حقوق خود آگاه نیستند و قادر به دفاع از حقوق خود نیستند به ویژه در کشور ما که وکلای ارزشمند و انقلابی نقش مهمی را ایفا کرده­ اند.

بیشتر بخوانید:

 در ادامه جلیل مالکی رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز نیز با تشکر از رئیس رسانه ملی برای تشکیل این جلسه و استماع مسائل و مشکلات رسانه‌ای کانون‌های وکلا، این جلسه را بسیار سازنده ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این جلسه افق‌های روشنی را در تعامل میان رسانه ملی و نهاد وکالت ایجاد کرد.

کانون وکلا؛ کمک حال صدا و سیما برای توسعه فرهنگ وکالت و آگاهی‌های حقوقی

مالکی در مورد مطالبات کانون وکلا و مباحث مطرح شده بین اعضای کانون وکلا و رئیس سازمان صدا و سیما گفت: در این جلسه، خدمات متقابل نهاد وکالت دادگستری و سازمان صدا و سیما طرح و بحث شد. وی گفت: کانون وکلا، ظرفیت خوبی در حوزه وکالت دادگستری دارد که می‌تواند کمک حال صدا و سیما برای توسعه فرهنگ وکالت و آگاهی‌های حقوقی آحاد مردم باشد.

وی با اشاره به تاکید دکتر جبلی بر همکاری بیشتر و بهتر سازمان صدا و سیما با نهاد وکالت افزود: اگر از ظرفیت‌های سازمان صدا و سیما در جهت کمک به ترویج فرهنگ وکالت در کشور و تشویق مردم به مراجعه به وکیل دادگستری استفاده شود، ثمره آن در کاهش ورودی‌های پرونده‌ها به مراجع و محاکم قضایی تبلور خواهد یافت.

کانون وکلا، نقد‌هایی به قانون تسهیل دارد

رئیس کانون وکلای مرکز در مورد نظر کانون وکلای دادگستری مرکز در رابطه با قانون تسهیل مجوز‌های کسب و کار گفت: کانون وکلا، به عنوان یک نهاد قانونمند خودش را مقید به قانون می‌داند و وقتی قانونی در مجلس پس از طی همه فرایند‌ها به تصویب می‌رسد، خودش را ملزم به اجرای آن می‌داند. البته کانون وکلا، نقد‌هایی هم به این قانون دارد.

طرح امکان وکالت نمایندگان حقوقی برای شرکت‌ها به نفع هیچ کس نیست

مالکی در مورد طرح نمایندگان حقوقی برای شرکت‌ها که مورد اعتراض کانون وکلا قرار گرفت، افزود: این طرح نه به نفع شرکت‌ها و موسسات خصوصی است و نه به نفع مردم است و نه به نفع دستگاه قضایی و نهاد وکالت. چون این دو دستگاه سالهاست که برای پرورش نیروی متخصص وکالت دادگستری تاسیس شده اند و هر دو دستگاه، هر ساله جذب وکیل دارند تا به اشخاص حقیقی و حقوقی، خدمات وکالتی ارائه کنند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: الان متاسفانه بیش از ۴۰ درصد وکلای جوان ما بیکار هستند و در واقع درآمد ماهیانه شان به حدی نیست که بتوانند دفتری برای خود اجاره کنند. حال ما با طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، تعداد وکلا در کشور را افزایش می‌دهیم که روی دیگر این سکه افزایش وکلای بی کار است و از طرف دیگر ظرفیت کاری محدود این وکلا را به انبوه نمایندگان حقوقی شرکت‌ها می‌دهیم تا کار وکالت دادگستری در محاکم را بر عهده بگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا