رای وحدت رویه دیوان عالی کشورویژه

رأی وحدت رویه جدید درباره تجدیدنظر خواهی دادستان از رأی برائت در شکایت با جنبه خصوصی

وکلاپرس ـ رییس دیوان عالی کشور از صدور دومین رأی وحدت رویه در سال ۱۴۰۱ درباره تجدیدنظرخواهی دادستان از آرای برائت مربوط به شکایت‌های با جبنه خصوصی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، صفحه اینستاگرامی حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم، رییس دیوان عالی کشور، در دومین پستی که امروز منتشر کرد خلاصه‌ای از یک رأی وحدت رویه مربوط به حوزه آیین دادرسی کیفری را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس رأی صادر شده، قضات هیأت عمومی دیوان عالی کشور تأیید کرده اند که دادستان اجازه تجدیدنظر خواهی از آرای برائت دادگاه‌های کیفری مربوط به شکایات خصوصی را دارد.

متن منتشر شده به شرح زیر است:

اعتراض دادستان در مورد آراء برائت

در دومین پرونده مطروحه جلسه وحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی کشور در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۶ موضوع اختلاف نظر بین شعب ۲۲ و ۵۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در خصوص تجدیدنظرخواهی دادستان از آراء برائت که جنبه خصوصی دارد، نظر شعبه ۵۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران که مشعر بر حق تجدیدنظرخواهی دادستان در مورد مذکور است، را تایید کردند.

شایان ذکر است، رای جلسه هیات عمومی متعاقباً به صورت مشروح در روزنامه رسمی منتشر شده و طبق قانون، پس از انتشار در محاکم دادگستری و دیوان عالی کشور لازم الاتباع می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا