اخبار صنفیویژه

دیدار مدیران نهاد وکالت با اعضای کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس

وکلاپرس ـ برخی مدیران نهاد وکالت در دیدار با نمایندگان کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی به رایزنی و نقد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار پرداختند.

به گزارش وکلاپرس، روز شنبه(۳ آبان ۹۹) منتخبی از مدیران کانون های وکلای دادگستری و اسکودا با دعوت کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی در این کمیسیون حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: تصویب کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در کمیسیون ویژه

در این دیدار که با حضور جلیل مالکی(رییس کانون وکلای مرکز)، روح الله وکیلی(رییس کانون وکلای کرمانشاه)، رضا زرعی(رییس کانون وکلای اردبیل) و ابراهیم کیانی(نایب رییس اسکودا) همراه بوده است، نمایندگان کانون وکلا به تشریح انتقادات خود نسبت به نقایص و خطرات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در اشتغال وکلای دادگستری پرداختند.

در همین زمینه وکیل ابراهیم کیانی در حساب اینستاگرامی خود ضمن بیان گزارشی مختصر از این جلسه، درباره استقبال مدیران مرکز وکلای قوه قضاییه از طرح مذکور چنین نوشت:

در مورخه ۹۹/۸/۳ بنا به دعودت کمیسیون ویژه جهش ورونق تولید مجلس شورای اسلامی به همراه همکاران عزیز حاضر شدیم.

ازسوی کانون های وکلا دادگستری جناب دکتر مالکی ریاست محترم کانون وکلا مرکز ، جناب زرعی ریاست محترم کانون وکلا اردبیل و جناب وکیلی ریاست محترم کانون وکلا کرمانشاه حضور داشتند
دفاعیات مفصل ولازم پیرامون مخالفت با طرح بیان گردید.

لازم به ذکر است نمایندگان محترم مرکز مشاوران قوه قضائیه(موضوع ماده ۱۸۷) موافقت خود را با کلیات طرح اعلام نمودند!!

مطلب قابل تأمل آن است که این مجموعه در آزمون اخیر هفت هزار نفر وکیل را جذب نمودند و هم اکنون هم موافقت خود را با کلیات طرح اعلام می نمایند!!

مطالب مهم وقابل تأمل آن است:

که چه هدفی در جذب این روش از سوی مرکز وجود دارد؟!
با این روش چه آسیب هایی به نهاد وکالت وارد خواهد امد؟!
و آیا اساسا این روش مورد قبول همکاران جوان در این مجموعه هست؟!

والله اعلم

گزارش اینستاگرامی ابراهیم کیانی از جلسه مدیران نهاد وکالت با کمیسیون ویژه جهش تولید
گزارش اینستاگرامی ابراهیم کیانی از جلسه مدیران نهاد وکالت با کمیسیون ویژه جهش تولید

گفتنی است پیشتر دکتر جلیل مالکی در نشست یکم آبان ماه که با حضور برخی از رؤسای کانون های وکلای کشور در محل کانون وکلای مرکز برگزار شده بود، ضمن اعلام برگزاری چنین نشستی، درخواست همراهی سه وکیل مذکور را داده بود که با موافقت اعضای حاضر در آن جلسه همراه شد.

بیشتر بخوانید: مصوبات نشست یک آبان ۹۹ رؤسای کانون های وکلای کشور

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    همانطوری که در مشاغل بسیار مهم مثل پزشکی که با جان انسانها سر و کار دارد پس از فارغ التحصیلی هیچگونه امتحان و گزینشی جهت صدور پروانه و مجوز طبابت برگزار نمیشود ؛ بنطر میرسد برگزاری آزمون پذیرش وکالت منطقی ؛ قانونی و شرعی نبوده و نافی آزادی اشتغال افراد با تحصیلات خاص میباشد و طبیعتا وکلای عزیز باید حامی اشتغال دوستان و هم رشته ای های خود باشند و از انحصار حق عمومی دوری کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا