اخبار کانون ها

درخواست نائب رئیس کانون وکلای فارس از صندوق حمایت برای امهال حق بیمه کارآموزان وکالت

وکلاپرس- علی شایان منش نائب رئیس کانون وکلای منطقه فارس در نامه‌ای به مدیرعامل صندوق حمایت وکلا، پیشنهاد داد این صندوق به کارآموزان جدید وکالت مهلت یکساله‌ای برای پرداخت حق بیمه صندوق بدهد.

به گزارش وکلاپرس بر اساس مقررات و وظایف کارآموزی در آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰، کارآموزان در مراحل اول (دو ماهه) و دوم (۶ ماهه) کارآموزی از اشتغال به وکالت در پرونده ها منع شده اند.

با وجود ممنوعیت فعالیت اقتصادی، کارآموزان طبق قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری موظفند هر فصل مبالغی را  تحت عنوان فیش حق بیمه به صندوق حمایت وکلا واریز نمایند. در غیر اینصورت با جریمه‌هایی رو به رو خواهند شد.

در همین راستا نائب رئیس کانون وکلای منطقه فارس با ارسال نامه زیر پیشنهاد داده است که صندوق مهلت یکساله ای به کارآموزان جدید الورود جهت پرداخت حق بیمه صندوق حمایت اعطا کند.

متن نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم هیات مدیره و مدیر عامل صندوق حمایت وکلای دادگستری

با سلام و احترام،

احتراما؛ نظر به اینکه کارآموزان ورودی ۱۴۰۰ به موجب آیین نامه اجرائی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰/۴/۶  از گرفتن پرونده در مرحله اول و دوم کارآموزی منع گردیده اند، پیشنهاد می شود مهلت یکساله در پرداخت فیش حق بیمه به کارآموزان داده شود. لذا در این راستا تقاضای تشکیل جلسه مجمع عمومی به طور فوق العاده  جهت بررسی و اتخاذ تصمیم در این خصوص را دارد.

علی شایان منش

نائب رئیس کانون وکلای  فارس و کهگیلویه و بویر احمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا