گفت و گو

بازرس هیات مدیره کانون وکلای مرکز: درخصوص مسئول عزل و نصب اداره‌ها اختلاف نظر وجود دارد

وکلاپرس- بازرس هیات مدیره کانون وکلای مرکز در واکنش به حواشی تغییر رئیس اداره حقوقی این کانون گفت: دلسوزین صنف اقدام به ایجاد کارگروه تدوین مقررات برای تنظیم اصول حاکم بر اداره‌های موجود در کانون کنند.

به گزارش وکلاپرس، روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز ۲۳ شهریورماه از تغییر رئیس اداره حقوقی این کانون خبر داد. براساس این اطلاعیه دکتر حسن صفادوست طی حکمی وکیل یوسف پاشایی را به عنوان رئیس جدید اداره حقوقی منصوب کرد.

بیشتر بخوانید:

دلسوزین صنف اقدام به ایجاد کارگروه تدوین مقررات برای ادارات مختلف کنند

وکیل علی صدری خانلو، بازرس هیات مدیره کانون وکلای مرکز، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص این انتصاب گفت: به نظرم با توجه به قرارگیری نهاد وکالت در موقعیت خطیر فعلی، پرداختن به مسائل داخلی که انگیزه های جناحی دارد صحیح نیست. لذا دلسوزین صنف باید اقدام به ایجاد کارگروه تدوین مقررات برای ادارات مختلف کنند و به هیات مدیره ارائه دهند.

وی افزود: هیات مدیره کانون وکلای مرکز کمیسیون تدوین قوانین را مکلف کرده تا پیش نویس آیین نامه را تهیه کند. هر وکیلی می تواند به کمیسیون کمک کند.

درخصوص مسئول عزل و نصب ادارات صنفی اختلاف نظر وجود دارد

وی ادامه داد: معتقدم باید بررسی کنیم ببینیم تغییر ریاست اداره حقوقی در اختیار چه کسی است؛ چرا که در این خصوص اختلاف نظر وجود دارد. براساس ماده ۲ لایحه استقلال، اداره کانون وکلا با هیات مدیره است و در ادامه آمده است که مسئولیت اعمال اداری و حقوقی آن با رییس کانون است. از سوی دیگر در ماده ۳۱ آیین نامه لایحه استقلال مصوب ۱۴۰۰ نیز درخصوص وظایف ریاست کانون آمده است که عزل و نصب کارکنان با وی است.

وی ادامه داد: ممکن است این پرسش ایجاد شود که عزل و نصب اداراتی که مربوط به مسائل صنفی است و در زمره امور داخلی قرار نمی گیرد، با چه کسی خواهد بود. این مسئله اختلافی است و به نظرم بهترین راهکار ان است که آیین نامه هایی برای این مسئله تدوین گردد؛ برای مثال درخصوص اداره نظارت آیین نامه داریم.

بازرس کانون وکلای مرکز گفت: دکتر صفا دوست همانند دکتر جلیل مالکی، رییس اداره حقوقی را نصب کرده است و هر دو معتقدند که براساس مجوز قسمت اخیر ماده ۲ لایحه عمل کرده اند.

لازم به ذکر است بیش از ۳۰ عضو از اداره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز در اعتراض به تغییر رئیس اداره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز (وکیل محمد شیوایی)، در بیانیه ای از عضویت در این اداره استعفا دادند. در این بیانیه آمده است : «رئیس هیأت مدیره محترم دوره سی و‌دو کانون وکلای دادگستری مرکز، در اقدامی شگفت‌انگیز و ناعادلانه، بدون اطلاع قبلی و رعایت حداقل پروتکل‌های حقوقی و اداری ناظر بر تحویل و تحول، مبادرت به تغییر ناگهانی رئیس اداره حقوقی در آستانه ایام تعطیلی که امکان اعتراض وجود ندارد، نمود…. با عنایت به استعفای تمامی همکاران در پرونده‌های مطروحه و جاری آن اداره، هیات مدیره محترم مطابق ماده ۳۹ قانون آیین دادرسی مدنی تکلیف به تعیین وکیل جدید و معرفی ایشان به مراجع قضایی مربوطه را دارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا