اخبار صنفی

دادستان مرکز استان فارس: هر پرونده‌ای که وکلا در آن حضور دارند، با اطمینان خاطر بیشتری رسیدگی می‌شود

وکلاپرس _ دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس ضمن اشاره به اینکه قاضی نمی‌تواند به تنهایی قضاوت کند، بر اهمیت حضور وکلا و کارشناسان در پرونده های قضایی به جهت رسیدگی عادلانه و منصفانه تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، سید مصطفی بحرینی (دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس) امروز ۱۹ فروردین در همایش بیست و چهارمین سالروز تاسیس مرکز وکلای قوه قضائیه در شیراز گفت: در اغلب پرونده‌هایی که مردم به دستگاه قضا مراجعه می‌کنند، تاکید بر این است که از حضور وکلا استفاده شود.

وی افزود: هر پرونده‌ای که وکلا در آن حضور داشته باشند، با اطمینان خاطر بیشتری رسیدگی می‌شود به خصوص که دو طرف پرونده هر دو از وکیل استفاده کرده باشند.

بیشتر بخوانید:

بدون حضور وکیل، قاضی نمی‌تواند به همه جوانب پرونده‌ها رسیدگی کند

بحرینی با بیان اینکه قاضی نمی‌تواند به تنهایی قضاوت کند بلکه ترکیبی از حضور اساتید، حقوقدانان و کارشناسان که در پرونده به نوعی دخالت دارند باید باشد، گفت: بدون حضور وکیل و کارشناس قاضی نمی‌تواند به همه جوانب پرونده‌ها رسیدگی کند و در واقع رسیدگی عادلانه و منصفانه محقق نخواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس اظهار کرد: اگر چه محوریت کار با قاضی است و باید اشراف کامل به قضایا داشته باشد، اما بدون مداخله و همکاری وکلا رسیدگی به پرونده‌های قضایی ابتر است.

بیشتر بخوانید:

وی ضمن تقدیر از مرکز وکلا در مرکز و استان فارس، گفت: طی این مدت شاهد ارتقای کمیت و کیفیت خدمات مرکز وکلا در سطح استان بوده‌ایم.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا