گفت و گو

خصوصیات نامزد انتخابات هیأت مدیره اسکودا از زبان وکیل جندقی کرمانی پور

وکلاپرس- رییس اسبق کانون وکلای دادگستری مرکز و اسکودا درمورد خصوصیات اعضای شایسته برای انتخابات هیأت رییسه اسکودا گفت: اعضای هیأت مدیره اسکودا باید وکیل حرفه ای دادگستری باشند.

به گزارش وکلاپرس، وکیل سیدمحمد جندقی کرمانی پور، رییس اسبق کانون وکلای دادگستری مرکز و اسکودا، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس به بررسی خصوصیات اعضای شایسته برای انتخابات هیأت رییسه اسکودا  پرداخت و گفت: وکلایی مناسب این سمت ها هستند که بتوانند وقت بگذارند.

اعضای هیأت رییسه اسکودا باید وکیل حرفه ای دادگستری باشند

این وکیل دادگستری افزود: بنابراین معتقدم برای عضویت در هیأت رییسه اسکودا ملاک وکیل دادگستری کافی نیست بلکه باید وکیل «حرفه ای» دادگستری باشد؛ منظور وکلایی است که پاشنه کفش خود را در دادگستری ساییده باشند و به درد وکلا، کارآموزان و مردم برسند.

کار وکالت به عنوان وظیفه نخست و اصلی اعضا باشد

وی ادامه داد: کار وکالت نباید به عنوان کار دوم اعضای هیأت مدیره قرار گیرد بلکه کار و وظیفه نخست و اصلی آنان باشد؛ چرا که حرفه وکالت مقدس است و بایستی احترام آن حفظ شود.

رعایت انصاف نسبت به مردم

رییس اسبق کانون وکلای مرکز و اسکودا از رعایت احترام و انصاف نسبت به مردم به عنوان دیگر خصوصیات اعضای هیأت رییسه یاد کرد و گفت: نگاه به موکل بایستی نگاه به یک انسان باشد و نه شخصی که می خواهند از وی پول دریافت کنند. قبول دارم که دریافت حق الوکاله طبق تعرفه حق وکلاست اما رعایت انصاف نسبت به مردم بسیار مهم است و وکلا نباید از حالت استیصال موکلین سوء استفاده کنند.

اسکودا؛ سکان دار اتحاد و همبستگی وکلا درمقابل هجمه های واردشده به کانون ها

او با بیان هدف اصلی تشکیل اسکودا گفت: اگرچه کانون ها اصولا قانونی هستند و وظایف خود را بر اساس قانون انجام می دهند اما اسکودا به عنوان یک موسسه با هدف یکسان سازی و هماهنگی کانون ها ایجاد شد.

وی ادامه داد: هدف اصلی از تشکیل اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران، ایجاد هماهنگی میان اقدامات کانون های وکلای دادگستری بوده است؛ مثلا درمورد فرآیند کارآموزی، یکسان بودن سوالات آزمون، یکسان بودن روش ها نقل و انتقال وکلا و…

جندقی کرمانی پور در پایان با اشاره به وظیفه خطیر مدیران آینده اسکودا عنوان کرد: اسکودا اصولا بایستی در مقابل هجمه های وارد شده به کانون ها سکان دار اتحاد و همبستگی وکلای دادگستری باشد، از تفرقه بین کانون ها جلوگیری و مودت و دوستی را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است انتخابات هیات رئیسه اسکودا در نشست ۲۶ و ۲۷ آبان ماه هیات عمومی اسکودا در بوشهر انجام خواهد شد.

اسکودا در تاریخ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ اسامی اولیه متقاضیان شرکت در انتخابات هیات رییسه و بازرسان را اعلام کرده بود که دیروز (۳ آبان) نیز اسامی متقاضیان احراز صلاحیت شده منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا