گفت و گوویژه

جزییاتی از ملاقات مختصر وکیل هوشنگ پوربابایی با مصطفی تاجزاده

گفتگو با وکیل هوشنگ پوربابایی، وکیل مدافع مصطفی تاج‌زاده

وکلاپرس– وکیل مدافع مصطفی تاجزاده درخصوص جزییات ملاقات با موکلش گفت: موکلم صراحتا اعلام کرد از حق دفاع خودش هم صرف نظر می‌کند و در دادگاه حاضر نمی‌شود.

به گزارش وکلاپرس، دکتر هوشنگ پوربابایی، وکیل مدافع مصطفی تاج‌زاده در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش گفت: امروز جهت ملاقات با آقای مصطفی تاجزاده به زندان اوین مراجعه کردم.

مراجعه به بند دو الف زندان اوین جهت ملاقات

وی ادامه داد: در پی درخواست ملاقاتی که به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تقدیم شده بود، با موافقت دادگاه محترم دستور ملاقات صادر و وقت ملاقاتی با موکل تنظیم شد و روز چهارشنبه به بند دو الف زندان اوین مراجعه کردم.

بیشتر بخوانید:

اعتراض مصطفی تاجزاده به ملاقات غیرحضوری

پوربابایی افزود: پس از هماهنگی‌های لازم، موکل به سالن ملاقات مراجعه کرد و به دلیل اینکه ملاقات در اتاق کابین و به صورت غیرحضوری برگزار می شد، موضوع مورد اعتراض موکل قرار گرفت. بنابراین به خاطر همین اعتراض حاضر به انجام ملاقات و ادامه گفتگو نشد و اعلام کرد حاضر به انجام گفتگو در چنین شرایطی با وکیل خود نیست.

وی ادامه داد: تاجزاده سالن ملاقات را به همین دلیل اعتراضی ترک و اعلام کرد که در دادگاه حاضر نخواهد شد و از حق دفاع خودش (تا این لحظه) صرفنظر می‌کند.

توضیحات مسئولین درمورد علت کابینی بودن ملاقات

وکیل مدافع تاجزاده با اشاره به اینکه موضوع نحوه و علت کابینی بودن ملاقات را در همان موقع پیگیری کرد، گفت: پس از بررسی موضوع، مسئولین محترم زندان اعلام کردند که بر اساس دستورالعملی که از طرف زندان یا دادیار ناظر زندان به آنها ابلاغ شده و به علت جلوگیری از شیوع کرونا امکان ملاقات حضوری را فراهم نکردند و نمی توانند این کار را انجام بدهند.

او افزود: آن چه که از درجه اهمیت برخوردار بود این است که آقای تاج‌زاده به علت مواضعی که قبلا اتخاذ کرده بود و اعتراضی که به روند ملاقات داشت، اگرچه ملاقات سال های گذشته بدین صورت نبوده و تمام ملاقات ها حضوری بوده حاضر به ادامه ملاقات نبود.

اعلام صریح تاجزاده مبنی بر صرف نظر از حق دفاعش

وی در پایان گفت: بنابراین وکالتنامه‌ای هم تنظیم نشد و موکلم صراحتا اعلام کرد از حق دفاع خودش هم صرف نظر می‌کند و در دادگاه حاضر نمی‌شود. بنابراین فقط موفق شدم طی چند دقیقه بدون اینکه موضوعات پرونده مطرح و مباحث حقوقی رد و بدل بشود، موکل را ملاقات کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا